Prvi čovjek kineskog Sheina umiruje ulagače u svjetlu Trumpovog uvođenja carina na male pakete

Ikone kineskih aplikacija Temu i Shein na zaslonu pametnog telefona, 7. veljače 2025. EPA/Hannibal Hanschke

Direktor kineske kompanije Shein, Donald Tang, poručio je ulagačima u pismu poslanom u ponedjeljak da “rast ostaje snažan,” unatoč odluci američke vlade da se ukine bescarinski režim za male pakete – značajnom segmentu poslovanja tog trgovca najpoznatijeg po jeftinoj odjeći.

Shein već neko vrijeme radi na pripremi IPO-a za izlazak na Londonsku burzu, no odluka novog američkog predsjednika Donalda Trumpa o ukidanju tzv. de minimis izuzeća od carinskih davanja iz Kine za pakete ukupne vrijednosti manje od 800 dolara izazvala je zabrinutost oko održivosti njihovog poslovnog modela.

Trump je početkom mjeseca najavio ukidanje de minimis odredbe da bi onda samo par dana kasnije odgodio primjenu tog pravila, uslijed zagušenja carinskih skladišta ogromnim količinama pošiljki koje su stajale na carini.

Primjena odluke je zasad odgođena, sve dok ministarstvo trgovine ne razvije sustav koji bi bio u stanju procesuirati velike količine malih paketa koji svakodnevno pristižu u SAD – no nitko ne zna koliko bi to moglo potrajati. Istovremeno, uveo je i dodatnu carinu od 10 posto na svu uvoznu robu iz Kine.

Samo prošle godine u SAD je uvezeno 1,36 milijardi takvih paketa male vrijednosti, ili čak 36 posto više nego godinu ranije, i gotovo deset puta više nego 2015. Radi se u prosjeku o oko 3,7 milijuna pošiljki dnevno – a procjenjuje se da oko trećina tog prometa otpada na kineske trgovce Temu i Shein koji jeftinim proizvodima preplavljuju američko tržište.

I Europska komisija je u međuvremenu predložila Europskom vijeću odluku o ukidanju de minimis odredbe za europsko tržište, gdje se carina ne naplaćuje za uvozne pakete vrijednosti manje od 150 eura.

Dok su neki analitičari prognozirali da bi zbog novih pravila Shein i Temu mogli biti prisiljeni povisiti cijene, u svom internom pismu kojeg je na uvid dobio Reuters Tang želi uvjeriti ulagače da će Shein usprkos svemu ipak zadržati prednost u segmentu jeftine odjeće u SAD-u – njihovom najvećem i glavnom tržištu.

“Dok pišem ovu poruku – i unatoč nedavnim izazovima – naš rast ostaje snažan, pogonjen našom sposobnišću da ponudimo kupcima raznoliku selekciju modnih i lifestyle proizvoda po pristupačnim cijenama,” napisao je Tang.

Tang dodaje da Shein ulaže u “unaprijeđenje lanca opskrbe, kako bi se povećaola učinkovitost i prilagodljivost,” kao i u bolju logistiku, “kako bi se osigurale brže i pouzdanije isporuke.” Ipak, u pismu nisu iznesene nikakvi konkretni podaci o rastu ili financijama kompanije.

Osnovan u Kini, ali danas smješten u Singapuru, Shein je u posljednjih nekoliko godina naglao narastao zbog svog modela direktne prodaje jeftine kineske robe kupcima u Americi i Europi.

Shein je bio procijenjen na 100 milijardi dolara 2022., a u posljednjoj rundi ulaganja u svibnju 2023. vrijednost tvrtke je bila 66 milijardi dolara, izvijestio je Bloomberg. U lipnju je Shein i formalno počeo s pripremom inicijalne javne ponude na Londonskoj burzi.

Tangovo pismo stiže u svjetlu nedavnih najava o ukidanju de minimis odredbe i novog američkog carinskog režima, ali i vijesti da Shein planira daljnje smanjenje svoje procijenjene vrijednosti, na 50 milijardi dolara prije izlaska na burzu, izvijestio je Reuters pozivajući se na upućene izvore.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari