Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković tijekom obilaska izgrađenog nadvožnjaka “Križevci” u sklopu projekta izgradnje i obnove drugog željezničkog kolosijeka Križevci – mađarska granica izjavio je da je gradnja te pruge jedan od najskupljih prometnih projekta nakon Pelješkog mosta.
Riječ je o 320 milijuna eura vrijednom projektu koji se sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), a radovi se trenutno izvode duž cijele dionice duge 42,6 kilometara, prenosi Hina.
Radovi su izvedeni u 50-postotnom obimu i vjerujemo da će biti okončani najkasnije do početka 2025. godine, kazao je Butković.
“Ulažemo 3,5 milijardi eura u prometnu infrastrukturu, a od tog iznosa otprilike milijarda eura odlazi u obnovu željezničke infrastrukture”, naglasio je Butković te dodao da je Hrvatska u proteklim godinama izgradila gotovo u cijelosti autoceste. Ulaže se i dalje u obnovu i gradnju cesta, ali sljedeće desetljeće bit će obilježeno najvećim dijelom ulaganjem u željeznicu.
Butković se dotaknuo i gradnje drugog željezničkog kolosijeka na dionici Križevci – Dugo selo, koja je izgrađena u nešto više od 70-postotnom obujmu, ali je u međuvremenu konzorcij koji je gradi zapao u poteškoće.
“Sada smo u situaciji da na pažljiv i taktičan način projekt privedemo kraju. Odredili smo da ta dionica bude najkasnije otvorena kad i dionica Križevci – Koprivnica – mađarska granica”, rekao je Butković i naglasio da je cilj ne raskinuti ugovor s tvrtkama angažiranim na projektu Križevci – Dugo selo jer bi u tom slučaju one najvjerojatnije propale.
“Kašnjenja na realizaciji gradnje pruge Križevci – mađarska granica ne dolaze u obzir, ali dionica do Dugog sela premašila je doista sve rokove”, naveo je Butkovića.
Izvijestio je da će s 1. siječnjem iduće godine započeti realizacija kredita s Europskom investicijskom bankom u iznosu od 900 milijuna eura. On će biti korišten za obnovu željezničke infrastrukture na svim onim lokacijama i dionicama koje se ne mogu financirati novcem iz europskih fondova. Rekonstrukcija tih pruga snažno počinje u 2024. godini, najavio je.
Govoreći o projektu gradnje dvotračne pruge od mađarske granice do Luke Rijeka, ministar je kazao da je to cilj od golemog gospodarskog interesa Hrvatske.
Na upit novinara kako teče povlačenje novca iz fondova Europske unije, odgovorio je da će Hrvatska do kraja ove godine potrošiti sva predviđena sredstva.
“Budući da uskoro počinje nova financijska perspektiva, odnosno nova omotnica, koncentrirani smo na to da se raspisuju javni natječaji i pozivi za trošenje tih sredstava”, zaključio je Butković.
Pročitajte još:
Koprivničko-križevački župan Darko Koren naglasio je da se u tu županiju sada ulaže ogroman novac, što kroz gradnju pruge, pa kroz realizaciju projekta Regionalnog centra za gospodarenje otpadom Piškornica, projekt aglomeracije, a počela je i gradnja brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog. “Sva ta ulaganja ukupne su vrijednosti 700 milijuna eura”, kazao je Koren.
Gradonačelnik Križevaca Mario Rajn zahvalio je turskom izvođaču radova kompaniji Cengiz koja gradnjom pruge mijenja vizuru grada u prometnom, sigurnosnom, ali i u društvenom smislu, jer zapošljava dobar dio građana Križevaca.