Kineski proizvođači automobila, kao i njihovi strani konkurenti, lansiraju sve naprednije hibride s velikim dosegom kako bi zadovoljili rastuću potražnju na najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
Za razliku od mnogih drugih velikih tržišta, Kina električna vozila (EV) i hibride tretira kao jedan sektor “vozila na novu energiju”, gdje se brendovi natječu nudeći potrošačima široku lepezu elektrificiranih opcija s duljim dometom.
Na primjer, na sajmu automobila u Šangaju ovoga tjedna, Geelyjev brend Zeekr predstavio je model 9X – veliki plugin hibridni SUV koji može prijeći 400 kilometara isključivo na električni pogon prije nego što se uključi benzinski motor. Taj domet gotovo je jednak mnogim potpuno električnim vozilima, a znatno je veći od tipičnih plugin hibrida u SAD-u, Europi i drugim tržištima.
Kineski proizvođači automobila također su razvili uspješan biznis u području takozvanih električnih vozila s produženim dosegom (EREV), koja imaju male benzinske motore koji služe isključivo kao generatori za povećanje dosega velikih baterija.
Prodaja EREV vozila i plugin hibrida prošle je godine u Kini rasla brže nego prodaja čistih električnih vozila, čime je cijeli elektrificirani sektor dosegnuo oko polovice ukupne prodaje novih automobila, pokazuju podaci Kineske udruge proizvođača osobnih vozila.
Prodaja EREV vozila, kako navodi Reuters, porasla je za 79 posto na 1,2 milijuna vozila, a plugin hibrida za 76 posto na 3,4 milijuna, dok je prodaja EV vozila narasla za 23 posto na 6,3 milijuna jedinica.
U prvom kvartalu ove godine EV modeli ipak su bilježili brži rast od obje vrste hibrida te i dalje predvode kineski sektor vozila na novu energiju. No, hibridni boom u Kini i diljem svijeta tjera tradicionalne proizvođače da u svoje ponude uvrste benzin-električne modele nakon što su se prethodno fokusirali isključivo na EV-ove.

Volkswagen planira novu platformu vozila za EV i EREV modele kao dio napora da preokrene pad prodaje u Kini, gdje svi strani proizvođači bilježe teškoće. Član uprave VW-a Ralf Brandstaetter rekao je kako je fleksibilnost pogonskih sustava ključna za pokušaj njemačkog proizvođača da “nađe svoju prednost”.
Izvršni direktor Mercedesa (Mercedes-Benz) Ola Kaellenius izjavio je na sajmu u Šangaju da su hibridi “definitivno trend u Kini”, predviđajući da će oni “duže vrijeme koegzistirati s električnim vozilima na baterije”.
Neki proizvođači automobila – najpoznatije Tesla – odbacuju hibride kao prijelaznu tehnologiju koja zapravo usporava nužni brzi prijelaz na EV vozila radi borbe protiv klimatskih promjena. Taj stav podržavaju mnoge američke i europske ekološke udruge.
I neki kineski proizvođači EV vozila skeptični su oko dugovječnosti hibrida, posebno u Kini gdje su država i industrija izgradile golema EV punilišta.
“To jednostavno nema smisla,” rekao je William Li, izvršni direktor kineskog proizvođača Nio.
No, mnogi kineski proizvođači nastoje ponuditi kupcima ono što žele, usred cjenovnog rata koji i dalje pritišće profitabilnost. Plugin hibridi također im omogućuju da zaobiđu trgovinske barijere u Europi, njihovom glavnom cilju širenja, gdje su uvedene carine na kineske EV i EREV modele.

Geelyjev brend Lynk & Co najavio je u veljači da u lipnju planira lansirati plugin hibridni SUV, model 08, s dometom od 200 km isključivo na električni pogon – najdužim dostupnim u Europi.
Felix Kuhnert, automobilski analitičar u PwC-u Njemačka, nazvao je kinesku industriju “tehnološki manje dogmatičnom” u usporedbi s nekim globalnim konkurentima, primjećujući kako u Kini prevladava pristup: “Ako kupac želi veći domet u električnom autu, treba mu to i omogućiti.”
Taj pristup odražava i stav kineskog proizvođača Leapmotor, koji je lansirao četiri EREV modela, iako izvršni direktor Zhu Jiangming tvrdi da tipični EV dometi od oko 500 km već omogućuju bezbrižno korištenje električnih automobila.
Tvrtka EREV modele vidi kao opciju za potrošače spremne platiti više za još veći domet.
“Mi to vidimo kao opciju za luksuzne automobile,” kaže Zhu, navodeći da potrošači u tom segmentu bez problema plaćaju dodatnih 20.000 juana (oko otprilike 2.570 eura) kako bi se riješili straha od prazne baterije.
Pročitajte još:
Prema podacima istraživačke tvrtke JATO Dynamics, proizvođači automobila u Kini lansirali su 16 novih EREV modela i 37 novih plug-in hibrida u 2024., naspram 32 nova potpuno električna modela.
Prema prognozama koje je dobio Reuters, jedan veliki proizvođač automobila očekuje da će EREV i plugin hibridi zajedno činiti oko 35 posto prodaje u Kini, dok će EV-ovi činiti oko 45 posto.
Sektor je privukao ulaganja i kineskog diva baterija CATL, koji je u listopadu lansirao svoju prvu bateriju posebno namijenjenu EREV vozilima, s dometom od 400 kilometara. CATL navodi da se baterija već koristi u vozilima brojnih kineskih brendova, uključujući Li Auto, te da će biti ugrađena u gotovo 30 modela koje proizvode industrijski giganti poput Geelyja i Cheryja.
2 Odgovora
Proizvođači automobila očito prepoznaju potencijal kineskog tržišta i pokušavaju zadovoljiti rastuću potražnju za hibridima s velikim dosegom.
Previše ima tih autiju, svuda samo auti