Prijevoznicima za održavanje postojećih linija nedostaje 1.500 vozača

Foto: Will Kirk/Pexels

Cestovni prijevoznici se još nisu oporavili od pandemije, nedostaje im oko 1.500 vozača ili čak 15 posto za održavanje postojećih linija, a oko 3.000 ili 30 posto za normalno funkcioniranje punih voznih redova, upozoreno je na radnom sastanku HUP-Udruge prometa koja je okupila ključne predstavnike javnolinijskih i gradskih prijevoznika.

Prijevoznici su i ovom prilikom iskazali svoju spremnost da kroz konstruktivnu raspravu sa svim dionicima daju svoj doprinos što bržem donošenju Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, implementaciji javne usluge i pojednostavljenju procesa usklađivanja mreže linija.

Radni sastanak predstavnika sektora cestovnog prijevoza HUP-Udruga prometa inicirala je sa željom pokretanja diskusije koja bi rezultirala konkretnim prijedlozima mjera i aktivnosti kojima se može smanjiti problem nedostatka vozača.

Iz HUP-Udruge prometa pritom smatraju da je primarno nužno prijevoznicima kroz javnu uslugu i pokretanje procesa usklađivanja mreže linija osigurati temelje za normalizaciju poslovanja, a zatim pronaći optimalnu kombinaciju mjera kojima će se osloboditi postojeći potencijal na domaćem tržištu rada, ali i dodatno urediti uvoz radnika iz trećih zemalja.

Cestovni prijevoz se, naime, mora primarno temeljiti na angažmanu domaće radne snage, dok se uvozom stranih radnika trebaju popunjavati vršne potrebe sektora.

“S problemom nedostatka radne snage susrećemo se svi u sektoru, i taj problem nema samo Hrvatska jer primjerice Francuskoj nedostaje oko 20.000 vozača autobusa, a Njemačkoj oko 60.000. Kao odgovorni poduzetnici, ne želimo taj izazov gurati pod tepih već aktivno pronalaziti rješenja koja će nam omogućiti prostor za upravljanje tim izazovom. U tome ćemo tražiti i aktivnu pomoć relevantnih ministarstava, ali i obrazovnih institucija, lokalnih uprava i samouprava, socijalnih partnera pa i šire javnosti”, izjavio je Dražen Divjak, član Izvršnog odbora i Vijeća članova HUP-a.

Na sastanku su identificirana ključna područja s kojima će HUP-Udruga prometa u narednom razdoblju izaći pred Vladu i ostale dionike, a to su, među ostalim, smanjivanje granične dobi mladih za prijevoz putnika i usklađivanje te dobi sa situacijom u teretnom prijevozu, što znači da mladi vozač može dobiti D1 dozvolu za prijevoz do 50 kilometara radijusa već sa 18 godina (trenutno mora čekati do 21. godine starosti).

Zatim, proširenje programa vaučera od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za stjecanje početnih kvalifikacija za vozače u cestovnom prijevozu, ali i za stjecanje vozačke kategorije, skraćivanje postojećeg dugotrajnog administrativnog procesa pri zapošljavanju stranih radnika koji traje i do sedam mjeseci te poticanje na karijeru u cestovnom prijevozu kroz promotivne aktivnosti s ciljem privlačenja mladih ljudi.

3 Odgovora

  1. Pa neka ponude vece place i uvijete pa nece biti problem potraznje radnika do tada ce ostat samo prica.

  2. Postojecim vozacima fali empatije i odgovornosti, vecina nas vozi kao otpad.. cak i HP pazi kako vozi pakete

  3. Djelatnici u sektoru prijevoza trebaju biti adekvatno plaćeni za posao koji obavljaju kao prvo a kao drugo trebali bi dobivati naknadu za odvojen život od obitelji. Izrabljivanje radnika više ne prolazi pa mi uopće nije žao što su se SAMI doveli u ovakvu situaciju. I nadam se da iz nje neće izaći tako skoro.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari