Počeo štrajk lučkih radnika s istočne obale SAD-a, polovica prekooceanskog transporta u prekidu

Hina/Epa
Brodski kontejneri na pomorskom terminalu Seagirt, Baltimore, Maryland, SAD, Foto: Hina/Epa/J.L.Scalzo

Lučki radnici duž američke istočne obale i obale Meksičkog zaljeva započeli su štrajk u utorak, zaustavljajući protok oko polovice nacionalnog prekooceanskog brodarstva nakon što su pregovori o novom ugovoru o radu prekinuti zbog plaća.

Štrajk, koji utječe na 36 luka, blokira sve, prenosi Reuters, od hrane do isporuka automobila u desecima luka od Mainea do Texasa, u poremećaju za koji su analitičari upozoravali da će koštati gospodarstvo milijarde dolara dnevno, ugroziti radna mjesta i potaknuti inflaciju.

Sindikat International Longshoremen’s Association (ILA) koji predstavlja 45.000 lučkih radnika pregovarao je s grupom poslodavaca United States Maritime Alliance (USMX) o novom šestogodišnjem ugovoru prije krajnjeg roka 30. rujna u ponoć.

“Kao rezultat isteka glavnog sporazuma između Pomorskog saveza Sjedinjenih Država (USMX) i Međunarodne udruge dužobalnih radnika (ILA), došlo je do prekida rada u luci Virginije i drugim lukama duž istočne obale SAD-a i obale Meksičkog zaljeva,” priopćila je lučka uprava Virginije, najavljujući prekid.

USMX i sindikat nisu odgovorili Reutersu na zahtjeve za komentar.

Sindikalni predstavnik ILA-e, Harold Daggett, rekao je da raniji poslodavci poput operatera kontejnerskih brodova Maersk i njezin APM Terminals North America nisu ponudili odgovarajuća povećanja plaća niti su pristali na zahtjeve da se zaustave projekti automatizacije luka. USMX je u priopćenju objavljenom u ponedjeljak rekao da je ponudio povećanje plaća za gotovo 50 posto.

Štrajk lučkih radnika, prvi od 1977., zabrinjava poduzeća u cijelom gospodarstvu koja se oslanjaju na prekooceanski transport za izvoz svoje robe ili osiguravanje ključnog uvoza.

„Sindikat drži cijelu zemlju kao taoce. Stvarno se bojim da će biti ružno”, rekao je Steve Hughes, izvršni direktor HCS Internationala, koji je specijaliziran za automobilsku nabavu i otpremu.

Trgovci na malo koji čine oko polovicu ukupnog volumena kontejnerskog prijevoza užurbano provode rezervne planove dok ulaze u svoju vrlo važnu sezonu rasprodaja zimskih praznika.

Mnogi veliki dobavljači požurili su s robom za Noć vještica i Božić ranije kako bi izbjegli bilo kakve smetnje povezane sa štrajkom, stvarajući dodatne troškove za otpremu i skladištenje te robe. Maloprodajni behemot Walmart, najveći prijevoznik kontejnera u SAD-u i članski skladišni klub operater Costco kažu da čine sve što mogu kako bi ublažili svaki utjecaj.

Guvernerka New Yorka Kathy Hochul izjavila je u ponedjeljak da država ne očekuje neposredni utjecaj na dobavljače hrane ili osnovne robe.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari