Pivari optimistični: Očekuju rast prodaje u 2024.

Pixabay.com
Pivo, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Prodaja piva oporavit će se ove godine, procjenjuju proizvođači širom svijeta, uzdajući se u ljetna sportska događanja, blaža poskupljenja i povoljnije vremenske prilike.

Heineken, drugi proizvođač piva u svijetu, izvijestio je da mu je prodaja porasla već u prvom tromjesečju 2024., prvi puta u više od osam godina. Pridružio mu se i Carlsberg.

Anheuser-Busch InBev izvijestio je pak o blažem padu obujma prodaje no što se očekivalo. Kompanija je pod pritiskom zbog bojkota ključnog američkog brenda Bud Light, no očekuje se da će pivopije nakon više od godinu dana popustiti i zaboraviti neuspjelu kampanju s TikTok influensericom Dylan Mulvaney.

Ako prodaja u drugom tromjesečju poraste, AB InBev će prekinuti negativni niz koji je počeo u prvom tromjesečju 2023., prenosi Hina.

Pivari očekuju rast i zbog ljetnih sportskih događanja. U lipnju kreće europsko prvenstvo u nogometu, a u srpnju Olimpijske igre u Parizu.

Ako i vremenske prilike budu manje ekstremne nego prošlog ljeta, sportska natjecanja mogla bi potaknuti prodaju čak i u zrelim pivskim regijama, poput zapadne Europe, rekao je izvršni direktor Carlsberga Jacob Aarup-Andersen.

Pivari su proteklih godina imali veće prihode, zbog rasta cijena. Druga strana medalje bio je pak znatno slabiji rast ili čak pad prodaje. Kompanije su naglo podizale cijene kako bi pokrile veće troškove sirovina, poput ječma i aluminija. Troškovi su se u međuvremenu stabilizirali i poskupljenja bi trebala biti blaža.

“Podignute cijene bile su u prošle dvije godine glavni izvor rasta. Sada se nadamo da će tu ulogu preuzeti obujam prodaje”, rekao je upravitelj fonda u Tresides Asset Management Berndt Maisch.

Promjena trendova odrazit će se i u profitnim maržama, napominju analitičari. Veća prodaja pomaže maržama jer pivovare bolje iskorištavaju svoje kapacitete, objašnjava Maisch. Čak i ako poraste prodaja jeftinog piva, marže će porasti zbog manjih troškova.

Ulagači obično manje cijene kompanije čiji se rast temelji na cijeni, naglašava pak Maisch.

5 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari