OVI indeks: Potražnja za radom u veljači manja za 0,3 posto na godišnjoj razini

Pixabay.com
Vozač i dalje jedno od traženijih zanimanja, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Indeks slobodnih radnih mjesta, OVI, za veljaču pao je za 0,3 posto u odnosu na veljaču prošle godine, dok je u odnosu na siječanj ove godine porastao za tri posto, što je najveći rast vrijednosti indeksa na mjesečnoj razini od prošlogodišnjeg rujna, objavio je Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).

“Nakon pada u siječnju, OVI indeks je prema desezoniranim podacima u veljači zabilježio povećanje od tri posto u odnosu na prethodni mjesec, što je najveće povećanje od rujna prošle godine. Na godišnjoj razini ipak je zabilježen pad od 0,3 posto, ali je on bio značajno manji od 6,7 posto zabilježenih u siječnju”, istaknuto je u objavi na službenoj stranici EIZ-a.

U posljednje tri godine OVI indeks samo je šest puta zabilježio smanjenje vrijednosti na godišnjoj razini, a da je ovo u veljači 2024. bilo najmanje od tih šest.

“Iako je u posljednjih 12 mjeseci indeks porastao za 1,8 posto u odnosu na prethodnih 12 mjeseci, sudeći prema desezoniranim podacima za prva dva mjeseca ove godine, izvjestan je umjeren pad na kvartalnoj razini u prvom tromjesečju ove godine”, ocjenjuju iz EIZ.

Prodavač, kuhar, konobar, skladištar i vozač i dalje su najtraženija zanimanja, jednako kao i prije godinu dana, iako su konobar i kuhar u veljači zabilježili smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini i zajedno doprinijeli padu indeksa od čak 1,5 postotnih bodova, ističu iz EIZ-a.

Tako, najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u veljači je zabilježeno u zanimanjima konobar i kuhar, dok je najveće povećanje opaženo kod servisera i knjigovođa.

U odnosu na veljaču 2023. godine, značajnije se povećao udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija, sa 61,5 na 64,6 posto. Istovremeno, udio oglasa u kojima se tražila niska kvalifikacija smanjio se s 15,2 na 14,3 posto, a udio oglasa u kojima se tražila visoka kvalifikacija pao je s 23,3 na 21,2 posto.

Udio oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno vrijeme nastavio je trend rasta, a u veljači je porastao s 45,3 na 51,6 posto, dok se udio oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno u godinu dana smanjio s 41,1 na 36,5 posto.

Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje jedino u regiji sjeverni Jadran, i to za čak 14,6 posto. U toj je regiji najviše pao broj oglasa u zanimanjima kuhar, prodavač, konobar, hotelijer/ugostitelj i turistički djelatnik, što najvjerojatnije upućuje na promjenu strukture zaposlenja u turizmu i odmak od sezonskog tipa zapošljavanja prema stalnom zaposlenju, ocijenjeno je u izvješću EIZ-a.

OVI – Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari