Njemačka: Brodari najavljuju kopnene koridore za tranzit, kemijska industrija u problemima

Pixabay.com
Teretni brod tvrtke Hapag-Lloyd, Njemačka Foto: Pixabay.com

Njemačka brodarska grupacija Hapag-Lloyd najavila je uspostavu kopnenih koridora kroz Saudijsku Arabiju, kako bi ublažila utjecaj krize u Crvenom moru. Hapag-Lloyd planira do daljnjeg slati brodove duljim putem, oko Rta dobre nade

“I dalje kontinuirano pratimo i analiziramo situaciju i čim se promijeni, čim tranzit ponovo bude siguran, usmjerit ćemo naše brodove kroz Crveno more i Sueski kanal”, stoji u priopćenju brodara.

Kopneni koridori za tranzit robe kroz Saudijsku Arabiju, ići će iz Džebel Alija, Dammama i Džubaila do terminala za usluge prekooceanskog prijevoza u Džedi.

„Cilj nam je ponuditi klijentima krizno rješenje kako bismo zaobišli blokadu dok se situacija u Crvenom moru ne normalizira“, navode u priopćenju, uz napomenu da u bliskoistočnoj regiji imaju 55 lučkih i 53 kopnena terminala.

Problem tranzita i opskrbe u Njemačkoj već imaju proizvođači kemikalija jer sirovine iz Azije putuju dulje.

Kemijskom sektoru Azija je važan dobavljač, a sirovine i ostali materijali stizali su do sada preko Crvenog mora.

„Moj odjel za nabavu trenutno mora uložiti tri puta više napora da nešto dobije”, rekla je Martina Nighswonger, izvršna direktorica i vlasnica tvrtke Gechem, koja se bavi pakiranjem kemikalija za velike industrijske klijente.

Istakla je da su već su smanjili proizvodnju tableta za pranje posuđa i toaletnih školjki jer ne mogu nabaviti dovoljno trinatrijevog citrata, kao ni sulfaminske i limunske kiseline. Kompanija je priopćila i da pokušava doskočiti problemu ranijim naručivanjem i prijelazom na zračni prijevoz. No, zračni transport nije trajno rješenje budući da se neke kemikalije ne smiju prevoziti zrakoplovom.

Udruga kemijske industrije VCI ističe da bi zastoji u proizvodnji trebali biti ograničeni na pojedinačne slučajeve, ali upozorava da kašnjenje uvoza preko Crvenog mora predstavlja dodatno opterećenje za već oslabljeni sektor, kojeg muče i visoke cijene energije i sirovina, naglasio je dužnosnik udruge VCI Henrik Meincke.

„Posljedice su posebno vidljive u poduzećima srednje veličine koja proizvode fine i specijalne kemikalije”, rekao je glavni ekonomist VCI-ja, dodavši da te tvrtke često nabavljaju značajan dio sirovina u Aziji.

Osim kašnjenja, kompanije ističu i veće troškove goriva, budući da tankeri s ključnim sirovinama putuju oko 14 dana dulje, a ti se troškovi tek djelomično mogu prenijeti na kupce.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari