MOL Grupa je u prvih šest mjeseci 2024. godine ostvarila dobit prije oporezivanja od 916 milijuna dolara, što predstavlja povećanje od 19 posto u odnosu na prošlu godinu. Samo u drugom tromjesečju ostvarila je dobit od 534 milijuna američkih dolara.
Svi sektori, odnosno i Rafinerije i marketing i Istraživanje i proizvodnja generirali su stabilne i pouzdane financijske rezultate zbog stalne potražnje sektoru Rafinerije i marketinga i nešto višim cijenama ugljikovodika, priopćeno je iz ove tvrtke.
Rezultati Rafinerija i marketinga bili su potaknuti snažnom potražnjom, dok je povećanje rafinerijske marže nadoknadilo negativne učinke smanjenja poreza na naftu Brent-Ural. Petrokemijska marža blago je porasla u odnosu na prethodno tromjesečje, u skladu s nižim cijenama energije. MOL je u Tiszaújvárosu ostvario dvije velike prekretnice: pokretanje poliol kompleksa vrijednog 1,3 milijarde eura u svibnju i početak faze projektiranja jedinice za kemijsko recikliranje.
Predsjednik Uprave i izvršni direktor, Zsolt Hernádi, istakao je da je prioritet ove tvrtke sigurnost opskrbe te da zadane ciljeve nije lako postići osobito uz državne namete i regulatorni teret u srednjoj i istočnoj Europi koji je za kompaniju – dodatni izazov.
„Naša je kompanija pod pritiskom s više strana. Prvo, moramo osigurati dugoročnu sigurnost opskrbe u regiji. Zbog toga iz dana u dan radimo na osiguravanju svih mogućnosti transporta i maksimiziranju raznolikosti naših sirovina nafte i rafinerijske fleksibilnosti. Drugo, nastavljamo ispunjavati naš plan transformacije, oslanjajući se isključivo na vlastite resurse budući da ti programi raznolikosti i transformacije ne dobivaju nikakvu vrstu financiranja od zajednice. Treće, ostajemo predani ostvarivanju naše dugoročne strategije za stvaranje vrijednosti i osiguravanje povrata za naše dioničare“, istakao je Hernádi.
U sektoru Istraživanje i proizvodnja, obujam proizvodnje nafte i plina ostao je iznad smjernica, zbog veće međunarodne proizvodnje u KRI Shaikanu i Kazahstanu, potaknut i povećanjem proizvodnje u Mađarskoj i Hrvatskoj na tromjesečnoj razini. Jedinični operativni troškovi Grupe ostali su nepromijenjeni u odnosu na prošlo tromjesečje.
U djelatnosti Usluga kupcima, veći obujam prodaje goriva i poboljšanje marže u segmentu negoriva bili su glavni pokretači viših rezultata, nadoknađujući učinak smanjenja jediničnih marži goriva.
Pročitajte još:
„Marža u segmentu negoriva predstavlja 37,5 posto ukupne marže u drugom tromjesečju 2024., što je povećanje od 3,9 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, potaknuto rastom prodaje gastro i prehrambenih proizvoda. Broj Fresh Corner lokacija porastao je na 1270 u drugom tromjesečju 2024. s 1180 u istom razdoblju prošle godine“, priopćeno je iz Mol grupe.
Usluge kružnog gospodarstva ostvarile su negativnu dobit zbog konzervativnog pristupa obračunavanju troškova, osobito u pogledu Sustava depozita za ambalažu koji se zahuktao tijekom tromjesečja, kao i konsolidiranih rezultata kompanije MOHU Budapest JV, koji su uključeni po prvi puta.
Sustav depozita za ambalažu u funkciji je od 1. siječnja, s oko 3.100 instaliranih automata za povrat koji su dostupni u maloprodajnim mrežama.
5 Odgovora
Za njih super!
Jaki su…
Lipa je to dobit
Ima se, moze se…
I više nego dovoljno za mali znak pažnje Sanaderu u obliku buketa ruža