Više od četvrt milijuna leasinga za električna vozila završit će do kraja 2026. godine, nakon čega će tržište biti preplavljeno vrlo pristupačnim automobilima na baterije, pokazalo je istraživanje tvrtke za analizu podataka J.D. Power.
To je dobra vijest za ljude koji žele nabaviti električno vozilo, ali nemaju dovoljno novca za kupnju novog. No, portal Inside EVs ima još dobrih vijesti: ljudi koji vraćaju svoje malo korištene električne automobile mogli bi otkriti da im je jeftinije jednostavno uzeti novi leasing nego otkupiti svoj dvogodišnji ili trogodišnji automobil nakon isteka ugovora.
Predviđa se, naime, da će cijene novih automobila bez emisija još više pasti, uz dolazak sve većeg broja modela od raznih proizvođača. Primjerice, General Motors već ima devet električnih automobila u prodaji, a dolaze i novi, zajedno s povoljnijim verzijama postojećih modela.
BMW, Hyundai, Kia, Stellantis i drugi također će proširiti svoj portfelj.
Prema J.D. Powerovom izvješću E-Vision Intelligence za listopad 2024., leasing za nova električna vozila porastao je za nevjerojatnih 355 posto tijekom 2023. i 88 posto tijekom rujna ove godine. To će dovesti do velikog rasta od 230 posto u vraćenim vozilima 2026. godine.
Ukupno će u naredne dvije godine u Sjedinjenim Američkim Državama isteći gotovo 280.000 leasinga za električna vozila.
Istovremeno, J.D. Power ističe da će mnogi vozači, nakon isteka leasinga, radije uzeti novi električni automobil nego platiti preostalu vrijednost i zadržati automobil koji su unajmili 2023. ili 2024.
Pročitajte još:
To znači da je cijena otkupa za većinu električnih kompaktnih SUV-ova viša od praga od 25.000 dolara koji bi omogućio kvalifikaciju za porezni kredit za rabljena električna vozila. Bez poreznog kredita za rabljena električna vozila, prosječni povratnik leasinga u segmentu električnih kompaktnih SUV-ova morao bi plaćati 477 dolara mjesečno za otkup leasinga, dok bi prosječna mjesečna rata leasinga za novi električni SUV iz istog segmenta iznosila samo 457 dolara.