Kalifornija zahtijeva od tvrtki da prijave emisije ugljika

Pixabay.com
Tvrtka Intel bi mogla biti obuhvaćena novim zakonom, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Velike korporacije, poput Applea i Disneya, bit će prisiljene objaviti svoje emisije ugljika prema novom kalifornijskom zakonu. Guverner Gavin Newsom potpisao je zakon koji je usvojilo državno zakonodavno tijelo, a kojim se od tvrtki s više od milijardu dolara godišnjeg prihoda, zahtijeva da prijave emisije stakleničkih plinova, objavio je BBC.

Newsom je pohvalio ciljeve zakona, ali je upitao kako će se on provesti.

„Ova važna politika još jednom pokazuje kontinuirano vodstvo Kalifornije s hrabrim odgovorima na klimatsku krizu. Međutim, rokovi provedbe u ovom zakonu vjerojatno su neizvedivi “, napisao je Newsom. Dodao je i da je “zabrinut zbog sveukupnog financijskog utjecaja ovog prijedloga zakona na poduzeća”.

Kalifornijski odbor za zračne resurse mora uspostaviti sustav za izvješćivanje o emisijama do 1. siječnja 2025. godine, nešto više od godinu dana od sada, prema zakonu. Nije poznato pak kada će komisija odobriti i konačnu verziju pravila.

Kako je potreba za rješavanjem klimatskih promjena sve hitnija, raste pritisak na velike korporacije da razjasne koliko emitiraju plinova koji zadržavaju toplinu u atmosferi, izravno kroz operacije i neizravno, kao što je kupnja električne energije.

Kalifornija, koja ima rekord u donošenju najsuvremenijih zakona o zaštiti okoliša, dom je mnogih tvrtki vrijednih više milijardi dolara. Chevron, Meta, Wells Fargo, Intel i HP imaju sjedište u državi i svi privlače više od 50 milijardi dolara godišnje.

Država je također nedavno donijela zakon koji od tvrtki s godišnjim prihodom većim od 500 milijuna dolara zahtijeva da prijave svoje financijske rizike povezane s klimom, što bi, kako je guverner Newsom rekao, trebalo potaknuti tvrtke da rade na izbjegavanju tih rizika.

Američki regulator za dionice i tržišta (SEC) radi na sličnim saveznim zahtjevima, odnosno traži da tvrtke izvješćuju o emisijama i klimatskim rizicima više od godinu dana.

Pristaše pravila koje je Komisija predložila, poput senatorice Elizabeth Warren, kažu da bi ono spriječilo “greenwashing”, odnosno marketinško prikazivanje i pretjerivanje djelovanja na okoliš, te da bi pomoglo ulagačima da razumiju ranjivosti različitih tvrtki.

Međutim, Gospodarska komora, najveća poslovna grupacija u SAD-u, kaže da bi to pravilo moglo biti skupo za tvrtke i teško ga je slijediti.

Gospodarska komora, piše BBC, je također postavila pitanja o tome jesu li izvješća o emisijama i rizicima značajna za odluke o ulaganju i trebaju li regulatori tržišta provoditi politiku zaštite okoliša.

Jedan odgovor

  1. Još malo pa dolazimo do doba kada će se kažnjavati doređene količine ispuštenih emisija ugljika.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari