Pronaći kvalitetne kupaće kostime nije lako pa su zato Marko i Lea Folnegović odlučili pokrenuti Mocro i pomoći ženama da svako ljeto zablistaju. Njihov brend nudi posebne proizvode za sve one koji žele nešto jedinstveno. Marko je za Financije.hr ispričao kako je sve počelo i što dalje planiraju te što nude svojim kupcima.
Možete li nam reći kada ste pokrenuli Mocro i što vas je potaknulo na to?
Ideja je postojala već dugo, još dok smo supruga i ja studirali na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, ali nikako nije bilo pravo vrijeme. Uvijek smo mislili da nam nešto nedostaje za proizvodnju kupaćih kostima. Imali smo veliku želju, ali nismo imali hrabrosti. O tome smo razmišljali svake godine tijekom kupnje kupaćih kostima, sve dok nam se nije rodila naša kći i podsjetila nas kako vrijeme prolazi. Tada smo zasukali rukave i krenuli. Moram priznati da planiranje i osnivanje nije bilo lako, ali ni vođenje cijele tvrtke uz naš stalni posao. Ipak, uvijek je lakše kada na kraju dana vidite nešto svoje.
Spomenuli ste stalni posao. Čime se bavite i je li vam to iskustvo pomoglo pri pokretanju tvrtke?
Oboje smo zaposleni u privatnom sektoru. Ja radim kao prodajni predstavnik u radno-zaštitnom programu, a supruga je zaposlena u jednoj međunarodnoj tvrtki. Sigurni smo da nas to iskustvo gradi i svaki dan učimo nešto novo. Naravno, stečena znanja i iskustva prenosimo na naše poslovanje, ali velika je razlika biti poduzetnik i raditi za nekoga. Balansiramo između postojećeg posla i poduzetničkog projekta.
Po čemu su vaši proizvodi posebni i kakve sve kupaće kostime nudite? Što vas inspirira pri dizajniranju?
Naš cilj je bio da proizvodnja bude u Hrvatskoj, što smo i uspjeli. Voljeli bismo da i materijale možemo pronaći u Hrvatskoj, ali ih ovdje nitko ne proizvodi pa smo se bazirali na Europsku uniju i pronašli odlične tvornice. Definitivno možemo reći da smo posebni jer je proizvodnja domaća. Dizajn smo radili sami, a ideje su dolazile kroz razgovore između Berislava, koji je naš dizajner, Lee i mene. Svatko je iznio svoju viziju i sve smo to spojili te došli do konačnih modela.
Ono što nam je bilo najbitnije je da kupaći kostimi budu jedinstveni i da svaka žena može pronaći idealan model za sebe. Upravo su žene i njihova ljepota naša inspiracija. Svako tijelo priča svoju priču i svaka je posebna na svoj način. Željeli bismo proizvoditi i kupaće kostime za muškarce, ali pričekat ćemo možda još jednu sezonu. Treba vremena za razvijanje i testiranje dizajna. Trenutačno u ponudi imamo jedan model jednodijelnog kupaćeg, i četiri modela dvodijelnih kupaćih kostima. Cijeli asortiman možete pogledati na našoj internetskoj stranici Mocro-store.com.
Kako je nastalo ime brenda? Zašto baš Mocro?
Ime brenda nastalo je na isti način kao i dizajn. Razgovorima smo došli do konačne odluke, a to je Mocro. Željeli smo da ime bude svjetski čitljivo, a isto tako da ima i hrvatsko značenje te da je povezano s kupanjem, da označava našu zemlju. Mocro je ispao idealan naziv. Kupci su vrlo pozitivno reagirali na ime, ali i na same kupaće kostime. Iznimno smo zadovoljni zbog toga i takve reakcije nas motiviraju da Mocro dižemo na još višu razinu.
Što vam je bio najveći izazov pri pokretanju posla?
Moram priznati da su se izazovi javljali sa svih strana. Od same papirologije, službenog pokretanja firme, pa do izrade web shopa, a na kraju i želje da proizvodi budu spremni na vrijeme. Sve smo to trebali uskladiti sa svakodnevicom, bebom i poslom u tvrtkama koje sam spomenuo. Ne bi nam bilo dovoljno ni kada bi dan trajao duže od 24 sata.
Vrijeme je uvijek najveći faktor jer svaki segment nosi svoje. Puno ljudi je uključeno u proces i ne ovisi sve o nama i našem angažmanu. Postavili smo si velike ciljeve za ovu godinu, a još veće za godine koje slijede. Znamo da smo na pravom putu dok god izlazimo iz svoje zone komfora i samo tada ćemo rasti. Iskreno se veselimo svim izazovima koji nas još čekaju.
Na što ste posebno ponosni?
Ponosni smo na cijeli proces i na odluku koju smo donijeli jer danas nije lako biti poduzetnik, posebno kada krećete od nule. Krenuli smo bez velikog iskustva, ali smo kroz predan rad i neprestano učenje stekli znanja koja nas vode do uspjeha. Osim toga, ponosni smo na zajedništvo koje nas je nosilo kroz sve izazove. Nije bilo jednostavno, ali svaka prepreka nas je dodatno ojačala i povezala. Zbog toga smo
danas sigurniji nego ikada u ono što radimo i s ponosom gledamo na sve što smo postigli u samo nekoliko mjeseci poslovanja.
Pročitajte još:
Za kraj, koji su vam planovi za dalje? Spomenuli ste proizvodnju muških kupaćih kostima.
U 2025. godini ćemo pokušati ubaciti još novih modela i nastaviti u istom smjeru. Naravno, planiramo graditi budućnost našeg brenda. Širenje poslovanja je ključno za opstanak svake tvrtke, pa tako i naše. Zato već ove godine razmišljamo o 2026. Smatramo da je planiranje jednako važno kao i samo provođenje plana. Ako znate kuda idete i što vam je činiti manje stvari vas može iznenaditi.
17 Odgovora
Nije loš post, gledam ove slike i nisu loše. Čestitke modelima.
Zaboravili ste napisati čestitke i Vladi što nam je to omogućila.
Ti baš zagorio?
Super ideja
Vrh ideja svaka čast
Ja najviše volim tanga kupaći
Zanimljivi badići.
Jako upečatljivo ime za kupaće kostime, sve pohvale
Prekrasni su.
Mirko, hehehe…
Bas su lijepi.
Super ideja
Baš super
Dobra im je inspiracija!
bas js lijep
Super za odvažnost i naziv, baš ću ovo ljeto pogledati njihovu ponudu kupaćih
Nije moj đir jer koliko vidim nisu baš praktični ako poželite uhvatiti malo boje na suncu ali tko voli nek izvoli.