Prekidi u prijevozu tereta Crvenim morem prijete opstanku brojnih tvrtki u Kini. Preusmjeravanje brodova iz Crvenog mora – najkraće rute iz Azije u Europu preko Sueskog kanala – oko Rta Dobre Nade, može povećati dva tjedna rasporeda plovidbe, smanjujući globalni kapacitet kontejnera i cijepajući lance opskrbe jer brodovima treba više vremena da se vrate u luke za ponovni utovar.
To vjerojatno znači kašnjenja za robu koja bi trebala stići na zapadne police u travnju ili svibnju. Neke logističke tvrtke već izvješćuju o manjku kontejnera u luci Ningbo-Zhoushan u Kini, jednoj od najprometnijih u svijetu po tonaži tereta, objavio je Reuters.
Kineski poduzetnik, Han Changminga, koji izvozi kineske automobile u Afriku i uvozi terenska vozila iz Europe, rekao je za Reuters i da je cijena transporta kontejnera u Europu porasla na otprilike 7.000 dolara s 3.000 dolara u prosincu, od kad je jemenski pokret Houthi, koji je na strani Irana, eskalirao napade na brodarstvo.
“Prekidi su izbrisali našu ionako slabu zaradu”, rekao je Han, dodajući da veće premije osiguranja prijevoza također uzimaju danak.
Problemi u jednoj od najprometnijih pomorskih ruta na svijetu pokazali su ranjivost kineske ekonomije, koja se oslanja na izvoz u odnosu na režanje ponude i šokove vanjske potražnje.
Neke tvrtke, poput američkog BDI Furniturea, rekle su da se više oslanjaju na tvornice u Turskoj i Vijetnamu kako bi ublažile utjecaj poremećaja, što pruža potporu odlukama zapadnih zemalja da smanje ovisnost o Kini, usred geopolitičkih napetosti.
Kinesko gospodarstvo sada se suočava s opasnosti i da će druge tvrtke slijediti ovaj primjer i ponovno procijeniti svoju strategiju smanjenja rizika, odlučujući potencijalno prebaciti proizvodnju bliže kući.
“Ako je trajno, a moglo bi biti trajno, tada će se cijeli mehanizam ponovno prilagoditi. Neke kompanije također mogu razmotriti premještanje veće proizvodnje u Indiju, koja je tjedan dana bliže Europi. Kompanije trebaju sve ponovno procijeniti.”, rekao je Marco Castelli, osnivač tvrtke IC Trade koja izvozi mehaničke komponente kineske proizvodnje u Europu.
Pročitajte još:
Daljnji poremećaji na Crvenom moru povećali bi pritisak na kinesko gospodarstvo koje se već bori s imovinskom krizom, slabom potrošačkom potražnjom, sve manjim brojem stanovnika i sporim globalnim rastom.
Sueski kanal glavna je ruta za kineske pošiljke robe prema zapadu, uključujući oko 60 posto njezina izvoza u Europu, ocjenjuje Middle East Instituteu, think tanku sa sjedištem u Washingtonu.
3 Odgovora
Kinesko gospodarstvo je ionako klimavo i puno problema. Još im je samo to falilo
Zbog toga svega tvrtke će se više oslanjati na druge izvore nabave
I Kina u banani. Od tamo sve kasni.