Inovativna aplikacija za financijsko poslovanje: FIRA je usmjerena na male poduzetnike

Pixabay.com/Kalyana Yahaluwo
Aplikacija, ilustracija, Foto: Pixabay.com/Kalyana Yahaluwo

Mnogim poduzetnicima nije lako pratiti razne financijske podatke i zato je FIRA savršeno rješenje za njih. Naime, ova inovativna aplikacija nudi raznolike usluge koje olakšavaju financijsko poslovanje, a njen suosnivač je Marko Jurjević. Njegovo iskustvo u bankarskom svijetu potaknulo ga je na pokretanje aplikacije, a za Financije.hr ispričao je nešto više o tome.

Kako se rodila ideja za pokretanje aplikacije FIRA? Što vas je potaknulo na to i koji je vaš cilj?

U 2018. godini EU je definirala da je svatko vlasnik svojih bankovnih podataka i banke su se morale otvoriti prema trećim stranama te omogućiti pristup bankovnim informacijama uz autorizaciju vlasnika. S obzirom na navedene regulatorne promjene, FIRA je pokrenuta kao odgovor na nove mogućnosti takozvanog otvorenog bankarstva.

Ideja je bila da osmislimo proizvod koji će omogućiti tvrtkama da iskoriste prednosti ovih novih pravila. Uz bankarstvo, ideja o aplikaciji FIRA proizašla je iz stvarnih potreba mikro i malih poduzetnika koji često imaju poteškoća s financijskim upravljanjem zbog nedostatka znanja i vremena. Željeli smo stvoriti digitalni alat koji će im omogućiti lakše, učinkovitije i brže upravljanje procesom fakturiranja – izlaznim i ulaznim računima, kupcima te svojim proizvodima ili uslugama. Spajanje bankovnih računa pomaže tijekom provjere naplate računa jer omogućuje da aplikacija automatski može usporediti uplate s izlaznim računima i ažurirati status naplate tih računa.

Možete li nam reći koliko je prošlo od ideje do realizacije i koliko je ljudi radilo na razvoju aplikacije?

Ideja za FIRA-u rodila se krajem 2021., a razvoj je započeo početkom 2022. godine. Na početku smo razvili minimalno održiv proizvod (MVP) i testirali ga na tržištu, što nam je ubrzo pokazalo potrebu za daljnjim razvojem i proširivanjem funkcionalnosti koje FIRA danas nudi. Prva verzija aplikacije predstavljena je u travnju 2022., a od tada je kontinuirano nadograđujemo i unapređujemo. Tijekom razvoja na projektu radio je promjenjiv broj IT inženjera s osnivačkim timom FIRA-e.

Privatna arhiva
FIRA, Foto: Privatna arhiva

Kome je aplikacija namijenjena? Zanima nas i kako se koristi te koje usluge nudi?

FIRA je usmjerena na male poduzetnike, a spoj otvorenog bankarstva i fakturiranja čini ovu aplikaciju jedinstvenom na hrvatskom tržištu. Naši korisnici dolaze iz različitih sektora, od paušalnih obrtnika i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG) do trgovačkih društava. Oni koriste FIRA-u za ubrzavanje fakturiranja, praćenje uplata i jednostavniju evidenciju troškova. FIRA nudi širok spektar mogućnosti, uključujući kreiranje ponuda, transakcijskih, fiskalnih i e-računa, storno računa, otpremnica te povezivanje s web-shopovima poput Shopifya i WooCommercea. Aplikacija je dostupna putem naše internetske stranice i radi na bilo kojem uređaju.

Što mislite koliko će FIRA pomoći obrtnicima i poduzetnicima?

Iz praktičnih primjera naših korisnika vidimo kako FIRA može pomoći pojednostaviti radne procese, uštedjeti vrijeme i povećati transparentnost. Na primjer, jedan od naših korisnika je malo trgovačko društvo specijalizirano za instalaciju bazena i prodaju opreme s tri zaposlenika. Prije korištenja FIRA-e, vlasnik je trošio puno vremena dostavljajući podatke računovodstvu koje je izrađivalo račune i ponude za njega. Sada s FIRA-om samostalno izrađuje ponude i račune, fiskalizira račune za prodaju kada prima gotovinu te može izdavati eRačune za klijente iz javnog sektora. Vremenska ušteda je ogromna ali poduzetnik je uz to i dobio veću transparentnost. Osim toga, isti poduzetnik digitalizira svoje ulazne račune i transparentno prati PDV obveze. Razmjena dokumenata s računovodstvom također je digitalizirana putem FIRA-e jer knjigovođa ima pristup FIRA-i i informacijama.

Naplaćujete li korištenje aplikacije?

Ako želite postati FIRA korisnik, aplikaciju možete besplatno isprobati na 30 dana. U tom razdoblju korisniku nudimo mogućnost upoznavanja svih funkcionalnosti koje nudi FIRA aplikacija, nakon čega se može odlučiti za paket koji najbolje odgovara njegovim potrebama i željama. Korištenje aplikacije plaća se putem pretplate, mjesečno ili godišnje. Nudimo tri različita FIRA paketa, a to su FIRA Light, Basic i Pro. Cijene paketa kreću se od 3,84 eura mjesečno uz PDV. Svi detalji o paketima koje nudimo su na našoj stranici stranici.

Privatna arhiva/Canva
Marko Jurjević, FIRA, Foto: Privatna arhiva/Canva

Kakve su reakcije korisnika na vašu aplikaciju i koliko trenutačno imate korisnika?

Naši korisnici najviše cijene intuitivnost aplikacije, što nam je ključno jer se, unatoč složenim funkcionalnostima, trudimo da FIRA bude jednostavna za korištenje. Najčešći nam kažu da je FIRA jednostavna za korištenje, što nam je izuzetno važno. Iako je sama aplikacija postala prilično kompleksna, s brojnim funkcionalnostima, naš je glavni cilj uvijek bio da korištenje ostane intuitivno i jednostavno te da korisničko iskustvo bude na visokoj razini. Do sada smo u tome uspjeli, što vidimo i kroz brojne preporuke koje dobivamo od naših korisnika. U 2024. godini prešli smo više od 1.000 aktivnih pretplatnika.

Čime ste se bavili prije pokretanja ove aplikacije?

Prije pokretanja FIRA aplikacije, cijelu sam svoju karijeru proveo u bankarstvu, počevši od 2005. godine. Većinu tog vremena radio sam za Raiffeisen Bank International u različitim zemljama i na različitim pozicijama, sve do člana Uprave za financije. Tijekom tog razdoblja promatrao sam različite ekonomske cikluse i vidio posljedice recesije na portfelj klijenata banaka. Obično je segment malih poduzeća i obrtnika najviše stradao tijekom gospodarskih padova. Razlog tome je što manja poduzeća često nemaju dovoljno resursa i znanja o financijskom upravljanju, zbog čega su ranjivija. Ta činjenica me dodatno motivirala za razvoj upravo FIRA aplikacije za poduzetnike.

Moji partneri, Zvonimir Relja i Damir Kovačević, su IT poduzetnici. Vlasnici su IT tvrtke koja radi u međunarodnim IT projektima i odlično kombiniraju stručno znanje i poduzetnički pogled na svoje potrebe te potrebe malih tvrtki.

Freepik.com/Racool studio
Aplikacija, ilustracija, Foto: Freepik.com/Racool studio

Na što ste posebno ponosni u poslovanju dosad?

Ponosni smo što smo u samo dvije godine uspjeli etablirati novi brand na hrvatskom tržištu i postati pouzdan tehnološki partner za brojne obrte i poduzeća. Zadovoljstvo nam je što smo uspjeli stvoriti aplikaciju koja pomaže poduzetnicima, koja im štedi vrijeme u procesu fakturiranja i daje veću financijsku transparentnost. Povratne informacije i pohvale naših korisnika velika su nam motivacija i potvrda da smo na pravom putu.

Koje su najveće prepreke na koje ste naišli tijekom pokretanja aplikacije?

Nismo se suočili s velikim preprekama prilikom pokretanja aplikacije u Hrvatskoj. Naše prethodno poslovno iskustvo puno nam je pomoglo, kao i stručna pomoć naših partner za pravna, marketinška i računovodstvena pitanja. No, naravno da je razvoj aplikacije uvijek i izazov. Najteže je procijeniti koja će nova funkcionalnost donijeti najviše korisnika i kako na najbolji način prioritizirati razvojne aktivnosti koje se sastoje od zahtjeva naših korisnika i naših strateških inicijativa u odnosu na razvojne resurse koji su na raspolaganju.

Je li FIRA zamjena za računovodstvo?

FIRA nije zamjena za računovodstvo, već nadopuna. Fokus stavljamo na poduzetnika s ciljem da korisniku olakšavamo rad, no poduzetnici mogu omogućiti knjigovođi pristup FIRA-i za lakšu razmjenu dokumenata kako bi optimizirali suradnju.

Za kraj, koji su planovi za dalje? Hoćete li nastaviti širiti poslovanje?

Imamo tri glavna cilja. Želimo da nam nastavi rasti broj korisnika u Hrvatskoj. Porezna uprava je na svojim stranicama objavila da će eRačuni postati obavezni u poslovanju između poslovnih subjekata (B2B) od 2026. godine i kao pouzdani partner za poduzetnike želimo im olakšati uvođenje eRačuna na jednostavan način. Naravno, planiramo i daljnji razvoj aplikacije. Pripremamo do kraja godine zanimljive nove funkcionalnosti poput Optičkog prepoznavanja znakova (OCR) za ulazne račune koji će iz slike računa iščitati sve elemente koji su potrebni za daljnje knjigovodstvene procese.

Planiramo i širenje u Europi. Do kraja godine želimo lansirati FIRA aplikaciju na njemačkom govornom području. Austrija i Njemačka su nam vrlo zanimljivo tržište s najvećim brojem poduzetnika, obrta i malih društava, u Europi. Čak smo već imali nekoliko upita poduzetnika iz Njemačke koji su hrvatskog porijekla i koji bi htjeli koristiti FIRA-u.

10 Odgovora

  1. FIRA očigledno prepoznaje izazove s kojima se suočavaju mali poduzetnici – od praćenja financija do usklađenosti s poreznim zakonima. To pokazuje da je aplikacija osmišljena s korisnikom u fokusu, što je izuzetno važno.

  2. Da bi opstali na tržištu, firme su se prisiljene digitalizirati i sve vise prelaziti na jednostavna rješenja preko aplikacija.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari