Na 30. sajmu trgovine morskim plodovima i proizvodima ribarstva Seafood Expo Global 2024. u Barceloni, koji se održava od 23. do 25. travnja, predstavlja se 11 hrvatskih tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).
“U prošloj godini ukupan izvoz sektora ribarstva iznosio je 334,5 milijuna eura, što je rast od sedam posto u odnosu na prethodnu godinu. Izlaganje na sajmu našim članicama, koje velik dio svojih prihoda od prodaje ostvaruju na izvoznim tržištima, od 55 do 90 posto, važna je platforma za međunarodno poslovanje jer im omogućava da svoje proizvode prezentiraju kupcima iz cijelog svijeta”, rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
HGK i ove godine organizira zajednički nastup svojih članica u sklopu projekta Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi. Projekt je sufinanciran sredstvima EU fonda za pomorstvo, ribarstvo i akvakulturu.
U sektoru ribarstva bilježimo pozitivne trendove koji se ogledaju kroz povećanje proizvodnje, rast izvoza i ostvarivanje suficita u vanjskotrgovinskoj razmjeni, ističu iz HGK.
“Najviše riba i proizvoda ribarstva u 2023. plasirano je u Italiju u vrijednosti 106,3 milijuna eura ili 32 posto, Japan 49,5 milijuna eura, 13 posto, i Španjolsku 41,7 milijuna eura odnosno 12,5 posto. Strateške odrednice Hrvatska gospodarske komore su jačanje izvoza i pomoć tvrtkama u internacionalizaciji poslovanja”, kazao je Kovačević.
Hrvatske tvrtke koje ove godine na sajmu predstavljaju svoje proizvode su Arbacommerce, Conex Trade, Cromaris, Jadran-tuna, Mardešić, Orada Adriatic, Pelagos Net farma, Podravka, PP Orahovica, Sardina i ZMH Horvat.
“Seafood Expo je jedinstvena prilika u kojoj osnažujemo poslovne odnose s više od 300 postojećih partnera i ponosno predstavljamo svoje proizvode na najvećem europskom sajmu ove vrste”, rekao je Tin Rukavina, direktor Tržišnog poslovanja Cromarisa.
Direktorica prodaje i marketinga Pelagos Net Farme i Jadran tune Dunja Gotovina naglasila je važnost zdrave hrane i objasnila kako su njihovi proizvodi bogati vitaminima A i D, proteinima i nezasićenim omega 3 masnim kiselinama. Pelagos Net Farma i Jadran tuna su izrazito izvozno orijentirane tvrtke, pa više od devedeset posto prihoda ostvaruju u izvozu.
Pročitajte još:
Bračka Sardina tvrtka je koja na sajmu svoje proizvode kontinuirano izlaže od 2004. godine, a Tihana Bodlović, direktorica prodaje, tvrdi da im to pomaže u jačanju poslovnih odnosa s partnerima. PP Orahovica, najveći domaći proizvođač slatkovodne ribe, predstavlja se s proizvodima brenda Panona Mare, a za sve posjetitelje pripremili su degustaciju svojih proizvoda.
Na sajmu svoju ponudu predstavlja ukupno 2.050 proizvođača ribe i ribljih proizvoda iz 84 zemlje.