HGK u Berlinu: Zdravstveni turizam je hrvatski strateški proizvod

HGK
HGK u Berlinu, Foto: HGK/PR

Hrvatska gospodarska komora (HGK) na vodećem turističkom sajmu ITB Berlin u fokus stavlja zdravstveni turizam. Jedanaest tvrtki, članica Zajednice zdravstvenog turizma HGK, otputovalo je u Berlin na B2B sastanke s ciljem jačanja konkurentnosti zdravstvenog turizma kao strateškog hrvatskog proizvoda, priopćeno je iz HGK.

Stratešku važnost zdravstvenog turizma, kako navode, dokazuje i aktualni proces modernizacije 18 specijalnih bolnica i lječilišta diljem Hrvatske. Riječ je o ukupnim ulaganjima većim od 170 milijuna eura, od čega je više od 120 milijuna bespovratnih sredstava. Procesi su usmjereni na porast standarda i kategorizacije do razine hotela s četiri zvjezdice, uz proširenje kapaciteta, izgradnju novih smještajnih jedinica, restorana i wellness sadržaja.

“Ova ulaganja su infrastrukturna i strateški bitna za ovaj rijetki oblik cjelogodišnjeg turizma koji pridonosi ravnomjernoj regionalnoj razvijenosti. Modernizacija omogućava našim specijaliziranim ustanovama bolje pozicioniranje na međunarodnom tržištu i privlačenje gostiju zainteresiranih za lječilišne, medicinske i wellness usluge. Zajednički nastupi na međunarodnim sajmovima ključni su za povećanje prepoznatljivosti Hrvatske kao destinacije zdravlja. Omogućujemo našim članicama direktan kontakt s partnerima, potičemo poslovne suradnje i povećanje komercijalnog udjela usluga”, poručuje Lana Petrović Blajić iz Sektora za turizam HGK na panelu “Sustainable Health Tourism” koji se održava u okviru sajma.

Ovo je druga godina zaredom da HGK, u suradnji s HTZ-om, organizira zajednički nastup članicama Zajednice zdravstvenog turizma na prestižnom sajmu ITB Berlin, unutar Medical & Health Tourism paviljona. Nastup se odvija pod brendom “Health Tourism Croatia” Ministarstva zdravstva, koje je u procesu certificiranja ustanova prema ljekovitim prirodnim čimbenicima.

“Većina ustanova sa zdravstveno-turističkom ponudom svoje usluge temelji na prirodnim ljekovitim činiteljima. Mislim da bismo sustavnijim praćenjem njihovih učinaka na tijek bolesti i na tijek oporavka mogli jače iskoristiti veliku šansu naše regije u budućnosti turizma. Mi na nivou godine imamo popunjenost oko 80 posto. Cjelogodišnja smo destinacija koja posljednjih godina bilježi rast prihoda veći od 20 posto. Za daljnji razvoj bitna je suradnja s lokalnim i regionalnim upravama i turističkim zajednicama te nabava sirovina od lokalnih proizvođača kako bi se destinacija razvijala održivo i inovativno”, izjavila je Zorica Capar, ravnateljica Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Stubičke Toplice.

HGK
Predstavnici HGK na panelu, Foto: HGK

Nakon ITB-a, članice Zajednice zdravstvenog turizma HGK će 13. i 14. ožujka sudjelovati na događaju Health Days u Beču, organiziranom u suradnji s Advantage Austria. Tamo će se održati B2B sastanci s predstavnicima tvrtki iz Austrije i regije, stručna predavanja te studijski posjeti medicinskim i farmaceutskim ustanovama.

“Interes za uslugama zdravstvenog turizma je zadnjih godina sve veći, mi bilježimo konstantu u rastu prihoda i broja noćenja. Prosječna popunjenost tijekom sezone iznosi oko 70 posto, a kapacitete optimiziramo usklađivanjem boravka grupa i individualnih korisnika. Imamo određeni nedostatak prostora za zdravstvene usluge pa planiramo obnovu bolničkog objekta uz EU sredstva ili uz pomoć privatnog partnera. Prošle godine smo započeli projekte zelene i digitalne tranzicije, uključujući energetsku obnovu i implementaciju održive mobilnosti”, naglasila je Renata Žugić, ravnateljica Lječilišta Veli Lošinj.

Budući da je u zdravstvenom turizmu sve veći fokus na komercijalizaciju usluga, HGK će u suradnji s Ministarstvom zdravstva, Ministarstvom turizma i sporta i HTZ-om organizirati specijalizirane edukacije za zdravstvene ustanove na temu marketinga, prodaje, komunikacijskih vještina, leadershipa, hotelskog poslovanja i razvoja dodatnih proizvoda u zdravstvenom turizmu, navedeno je u priopćenju.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari