Željeznicom se u Hrvatskoj u trećem tromjesečju 2023. godine vozilo 5,1 milijuna putnika ili oko 500 tisuća više nego u istom razdoblju 2022. godine, dok je prevezene robe bilo manje za oko 400 tisuća tona, što je pratio i pad prihoda prijevoznika, podaci su regulatora Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti HAKOM-a.
Robe je u trećem tromjesečju 2023. godine prevezeno 3,7 milijuna tona, što je za oko 400 tisuća tona ili oko 10 posto manje nego u istom razdoblju 2022. godine, ali i za oko sto tisuća tona više nego u istom tromjesečju pretpandemijske 2019. godine, podaci su HAKOM-a.
Manje prevezene robe željeznicom u odnosu na 2022. godinu bilježi se od početka godine do kraja rujna 2023. što je pratilo i 14 posto manje ostvarenih tonskih kilometara. To je dovelo i do smanjenja prihoda teretnih prijevoznika od prijevoza robe za 3,1 posto u odnosu na isto, treće tromjesečje 2022. godine, priopćeno je iz ove Agencije.
Najveći prijevoznik tereta u Hrvatskoj, HŽ Cargo prevezao je gotovo 13 posto manje robe i sa 16 posto manje tonskih kilometara, dok su istodobno ostali teretni željeznički prijevoznici prevezli također manje robe, za 8 posto, i imali 11,7 posto manje tonskih kilometara, prenosi Hina.
Udjel HŽ Cargoa na kraju trećeg tromjesečja 2023. godini u prevezenoj robi bio je gotovo 38 posto, a u ostvarenim tonskim kilometrima oko 52 posto.
Ukupno je na tom tržištu registrirano 19 teretnih željezničkih prijevoznika, od kojih je 13 bilo poslovno aktivno, a šest njih u trećem tromjesečju nije prevozilo robu.
Pročitajte još:
O prijevozu putnika željeznicom, HAKOM-ovi podaci pokazuju da ih je u trećem tromjesečju 2023. prevezeno 10,2 posto više nego u isto vrijeme 2022., odnosno njih 5,1 milijun, što je i za oko milijun više njih nego u istom tromjesečju 2019. godine
Ove podatke HAKOM tumači i kao “povratak putnika u vlakove”, koji su ostvarili i 1,9 posto više putničkih kilometara nego u trećem tromjesečju 2022. godine.
Jedan odgovor
Sasvim očekivano za današnje stanje u državi.