General Motors potpisao je višegodišnji ugovor vrijedan više milijardi dolara s norveškom tvrtkom Vianode za opskrbu sintetičkim grafitnim anodnim materijalima koji će se koristiti u baterijama za električna vozila, objavile su kompanije u srijedu.
Sintetički grafit koristit će se za baterije električnih vozila koje proizvodi Ultium Cells, zajednički pothvat GM-a i tvrtke LG Energy Solution. Ugovor počinje od 2027. godine, kada Vianode započinje proizvodnju u postrojenju u Sjevernoj Americi, i trajat će, kako navodi Reuters, do 2033. godine.
“Ovaj projekt pomoći će unaprijediti našu tehnologiju baterija i pružiti veću vrijednost našim kupcima,” izjavio je Jeff Morrison, viši potpredsjednik GM-a za globalnu nabavu i opskrbni lanac.
Kina trenutačno kontrolira 95 posto globalne opskrbe grafitom, ključnim za proizvodnju baterija za električna vozila, što je potaknulo zapadne proizvođače automobila i vlade da razviju alternativne izvore.
“Cijeli ekosustav električnih vozila ovisi o uvozu jednog ključnog minerala. General Motors i mi želimo otporan opskrbni lanac za Sjevernu Ameriku”, izjavio je Burkhard Straube, izvršni direktor Vianodea, za Reuters.
Straube je naveo da će Vianodeovo postrojenje biti u Sjedinjenim Američkim Državama ili Kanadi, u blizini proizvodnih kapaciteta GM-a i LG-a, ali nije otkrio točnu lokaciju jer su pregovori s partnerima i vladama još u tijeku.
„Tvrtka je također u pregovorima i s drugim proizvođačima automobila“, izjavio je Straube.
U prvoj fazi postrojenja planira se godišnja proizvodnja od približno 80.000 tona sintetičkog grafita do 2030. godine, što bi bilo dovoljno za opskrbu oko 1,5 milijuna električnih vozila. Vianode već ima postrojenje u pogonu u Herøyi, Norveška.
Pročitajte još:
Sintetički grafit za anode koji proizvodi Vianode ima 90 posto niži ugljični otisak u usporedbi s konvencionalnim metodama proizvodnje, a Straube je naglasio da se njegova proizvodnja može brže povećati nego rudarske operacije.
“Industrija električnih vozila i dalje raste, a otvaranje novog rudnika traje desetljeće, možda i dulje,” rekao je Straube naglasivši da sa sintetičkim grafitom, može biti izgrađeno novo postrojenje za dvije do tri godine.