Europski potrošači kritiziraju ‘zelenu’ kampanju skupine avioprijevoznika

Foto: Pixabay.com

Europska organizacija za zaštitu potrošača BEUC i njezine 23 članice požalile su se Europskoj komisiji da 17 europskih avioprijevoznika ‘zelenom’ kampanjom obmanjuje javnost, a neke je koriste i za naplatu ‘zelenog’ dodatka.

Među zračnim prijevoznicima protiv kojih su podnijete tužbe najveći su europski prijevoznici, poput Lufthanse, Air Francea i Ryanaira. Potrošačke udruge tvrde da su zrakoplovne tvrtke prekršile propise EU-a o poštenoj poslovnoj praksi. U priopćenju BEUC-a navodi se da 23 udruge članice dolaze iz 19 zemalja EU-a, prenosi Hina.

Njemačka potrošačka udruga VZBV dio je kampanje koja se žali na praksu “zelene šminke” kojom tvrtke obmanjuju javnost netočnim tvrdnjama o ekološki prihvatljivoj poslovnoj politici.

“Pozivamo da se provede europska istraga o tom problemu i da navedeni avioprijevoznici i cijeli zrakoplovni sektor prestanu iznositi tvrdnje koje potrošačima stvaraju dojam da je letenje održivo”, stoji u priopćenju BEUC-a.

“To naprosto nije točno, letenje nije održivo i neće biti održivo ni u bliskoj budućnosti”, poručuju iz udruge.

Navode da su njihovi članovi naišli na brojne primjere obmanjujućih praksi, izdvojivši “činjenično netočnu” tvrdnju da se emisije ugljičnog dioksida (CO2) mogu “nadoknaditi”, “neutralizirati” ili “kompenzirati”.

Povoljan utjecaj kompenzacijskih mjera na klimu nije zajamčen, za razliku od štete koju donosi ispuštanje CO2 tijekom putovanja zrakoplovom, upozoravaju.

Tvrdnja da putovanje zrakoplovom može biti “održivo”, “odgovorno” ili “zeleno” također dovodi u zabludu.

“Nijedna od strategija koje provodi sektor zrakoplovstva trenutno ne može spriječiti emisije stakleničkih plinova”, zaključuju u krovnoj europskoj potrošačkoj udruzi.

Poručuju i da bi agencije za zaštitu potrošača avioprijevoznicima koji su na temelju obmanjujućih tvrdnji putnicima naplaćivali ‘zeleni’ dodatak trebale naložiti da vrate novac.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari