Europska unija i Britanija moraju hitno nešto poduzeti kako bi odgodile stupanje na snagu novih propisa o trgovini električnim vozilima koji predviđaju carine od 10 posto, upozorila je Udruga europske automobilske industrije ACEA.
“Podizanje potrošačkih cijena europskih električnih vozila, upravo u trenutku kada se moramo boriti za tržišni udio u uvjetima oštre međunarodne konkurencije, nije dobar potez”, rekao je predsjednik ACEA-e, izvršni direktor Renaulta Luca de Meo.đ
ACEA se oglasila, prenosi Hina, uoči planiranog ovotjednog trgovinskog sastanka dužnosnika EU-a i Ujedinjenog Kraljevstva.
Prema novom trgovinskom sporazumu, električna vozila bit će od 2024. godine oslobođena carina ako je 45 posto njihovih komponenti proizvedeno u Britaniji, odnosno u EU. U slučaju baterija i baterijskih sklopova udio se penje na 50 do 60 posto. Ako ne ispune te kriterije, Britanija i EU naplaćivat će na uvoz carine od 10 posto.
Problem je u tome što ni proizvođači automobila u Britaniji ni oni u EU nisu dovršili opskrbne lance koji bi omogućili ispunjavanje uvjeta za bescarinski izvoz pa traže da se rok pomakne na 2027. godinu.
Stellantis je upozorio da će britanske tvornice automobila staviti ključ u bravu, uz gubitak tisuća radnih mjesta, ako Bruxelles i London u kratkom roku ne pokrenu nove pregovore o trgovinskom režimu, piše Hina. Ford je istaknuo da će novi propisi usporiti prijelaz na električnu energiju.
Pročitajte još:
Prema novim propisima, proizvođači iz EU-a platili bi u Britaniji kroz tri godine 4,3 milijarde eura carina. Budući da je Britanija odredište gotovo četvrtine izvoza električnih vozila iz EU, to bi moglo značiti do 480 tisuća manje proizvedenih automobila na kontinentu.
U udruzi tvrde da će, po procjenama njezinih članova, samo 10 posto električnih vozila u 2024. ispuniti uvjete za bescarinski uvoz, pa će europske kompanije vjerojatno izgubiti utrku s konkurencijom iz Kine i drugih zemalja.
Europska komisija oklijeva s pregovorima, napominje Reuters, podsjetivši da je dužnosnik zadužen za praćenje sporazuma Stefan Fuehring u lipnju izjavio da propisi o podrijetlu „odgovaraju svrsi” i da EU ne razmišlja o izmjenama.