Nešto više od trećine hrvatskih poduzeća inovira, pokazalo je istraživanje Državnog zavoda za statistiku provedeno od 2020. do 2022. godine na uzorku od 4.198 poduzeća.
Prema tom se istraživanju inovativna poduzeća definiraju kao ona koja su u promatranom razdoblju uvela inovacije proizvoda (fizičkog proizvoda ili usluge) ili procesa.
Istraživanje je pokazalo da udio inovativnih poduzeća raste s njihovom veličinom. Tako je u tom razdoblju inovativno bilo 33,7 posto malih poduzeća, 45,6 posto srednje velikih, a 68,4 posto velikih.
Proizvodna poduzeća prednjače u inovacijskim aktivnostima, s udjelom od 39,1 posto, dok je uslužnih bilo 35 posto.
Inovativna poduzeća sudjelovala su u ostvarenju 65,9 posto ukupnog prometa svih promatranih tvrtki u 2022. godini.
Taj trend, kako se navodi, primjećuje se i među zaposlenima te je 57,1 posto svih zaposlenih u spomenutoj godini radilo u inovativnim poduzećima.
DZS otkriva i kako najveći udio u ukupnom prometu ostvaruju velika poduzeća (85 posto). Srednje velika ostvaruju 62,3 posto, dok udio malih poduzeća iznosi 40,4 posto.
Pročitajte još:
Inovacijske izdatke imalo je 24,5 posto poduzeća, od čega su najčešći oni za inovacijske aktivnosti (9,5 posto), dok manji broj tvrtki izdvaja za vlastite aktivnosti istraživanja i razvoja (9,3 posto) te za vanjske usluge istraživanja i razvoja (5,7 posto).
Dodajmo i kako je u nedavno objavljenom rangiranju 39 zemalja prema inovativnosti, koje je radila Europska komisija, Hrvatska zauzela 27. mjesto, pri čemu je od zemalja bivše Jugoslavije bolja bila samo Slovenija na osamnaestom.
4 Odgovora
Svakakvih istrazivanja ima…
Je li komentira tko ovaj clanak?
Trebalo bi svako poduzece investirati u inovacije, ali to je slobodna poslovnih odluka
Ocito im nije dovoljno dobra poslovna klima