Dok Ryanair grca u problemima, konkurencija ostvaruje rekordne prihode

Foto: easyJet

Niskotarifna aviokompanija easyJet zabilježila je povećanje dobiti od 16 posto u trećem kvartalu i izjavila da je na dobrom putu za rekordan ljetni učinak.

Avioprijevoznik je izvijestio o dobiti prije oporezivanja od 236 milijuna funti za tri mjeseca do 30. lipnja, što je povećanje s 203 milijuna funti u istom razdoblju prošle godine.

Prevezli su 8 posto više putnika u kvartalu, ukupno 25,3 milijuna, a također je rekao da je trgovanje pojačano snažnom potražnjom za easyJet Holidays, pri čemu je taj odjel ostvario dobit prije oporezivanja od 73 milijuna funti u odnosu na 49 milijuna funti prošle godine.

EasyJet sada očekuje da će odjel za odmor ostvariti godišnju dobit prije oporezivanja veću od 180 milijuna funti, što je povećanje od preko 48 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Odlazeći izvršni direktor Johan Lundgren izjavio je: “Naša snažna izvedba u kvartalu potaknuta je time što sve više kupaca bira easyJet zbog naše nenadmašne mreže destinacija i vrijednosti za novac. Ovaj rezultat postignut je unatoč tome što je Uskrs ove godine pao u ožujku, što pokazuje stalnu važnost putovanja i to znači da smo na dobrom putu za ostvarivanje još jednog rekordnog ljeta, što nas približava našim srednjoročnim ciljevima.”

U ponedjeljak je konkurentska aviokompanija Ryanair izjavila da će cijene zračnog prijevoza tijekom vrhunskih ljetnih mjeseci biti “znatno niže” nego prošle godine, jer je izvijestila o naglom padu kvartalne dobiti.

Niže cijene tijekom proljeća smanjile su dobit za 46 posto na 360 milijuna eura (303 milijuna funti) za kvartal koji završava 30. lipnja.

Prosječna cijena karte pala je za 15 posto na 42 eurau odnosu na prošlu godinu, dok je broj putnika porastao za 10 posto na 55,5 milijuna.

Upitan o kontrastu u financijskim rezultatima, Lundgren je rekao da je “teško komentirati” jer samo 20 posto easyJetove mreže posluje “izravno protiv” Ryanaira.

Dodao je da je easyJetova izvedba “u skladu s prethodnim smjernicama” i da je “potražnja za mrežom i brendom jaka”.

Lundgren je rekao da je u srpnju easyJet imao povećanje kašnjenja od 28 posto uzrokovanih ograničenjima kontrole zračnog prometa (ATC) u usporedbi s istim mjesecom 2023. godine.

Rekao je da su dijelovi Europe “konstantno podkapacitirani” što se tiče kontrolora zračnog prometa.

Pitao se jesu li ograničenja za koja ATC krivi loše vrijeme “ispravno označena” ili jednostavno “ne mogu nositi” s volumenom letova.

Količina poremećaja je “neprihvatljiva” i “nema opravdanja”, rekao je i dodao: “Radimo na tome i svaki dan pokušavamo vidjeti što možemo učiniti – zajedno s drugim aviokompanijama – kako bismo poboljšali situaciju, ali je to izazovno.”

Što se tiče prognoze, grupa je navela da će se kapacitet za prodaju za sljedeću financijsku godinu povećati za 5 posto i da je već prodano 20 posto programa odmora. Kratkoročno, rast prihoda po sjedalu u posljednjem kvartalu ove godine očekuje se da će nastaviti trend viđen u trećem kvartalu.

Čini se da postoji sve više dokaza koji sugeriraju da je obiteljski odmor gotovo svetinja i izvan uobičajenih proračunskih ograničenja, što je pogodovalo easyJetu i njegovim povoljnim ponudama letova i paket aranžmana. Njegova mreža destinacija obično je pogodna i teško ju je nekim konkurentima imitirati, dok je grupa također uspjela relativno kontrolirati cijene.

Unatoč nesumnjivom napretku koji je grupa postigla, nedavni događaji poput globalnog tehnološkog prekida i slabih rezultata Ryanaira (koji, čini se, nisu uznemirili easyJet na isti način) podsjećaju zašto su aviokompanije povijesno bile tako težak sektor za ulaganje.

Ova pitanja dodaju se nizu vanjskih čimbenika izvan kontrole industrije, koji su tijekom godina varirali od mogućnosti štrajkova do sukoba i vulkanskih oblaka pepela, a da ne spominjemo veliki šok koji je donijela pandemija. Ipak, ti čimbenici su trošak poslovanja i postoje mnogi drugi znakovi da easyJet ostvaruje snažan povratak s obzirom na najnovije izazove pandemije.

Nažalost, cijena dionice nije odrazila ovaj preokret, a dionice su ostale niže za 38 posto u posljednje tri godine. U posljednjih godinu dana cijena je pala za 10 posto, u usporedbi s porastom od 6,4 posto za širi FTSE100. Pali su za 13 posto samo u posljednjem tjednu prije ove izjave, što ostavlja easyJet ponovno pred prijetnjom isključenja iz FTSE100 na sljedećem pregledu u rujnu.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!