Dobit Dr Martensa niža od očekivanog, dionice u padu

Pixabay.com
Najprodavanije čizme Dr Martens, Foto: Pixabay.com

Poznati brend Dr Martens je upozorio da će njegova zarada biti niža i to ispod očekivanja nakon što je poslovanje proizvođača čizama pogodilo toplije jesensko vrijeme i slaba prodaja u SAD-u.

Dr Martens, koji je prvi put postao popularan 1960-ih, izjavio je da je njegova trgovina u SAD-u posljednjih mjeseci postala izazovnija i da su dva njegova glavna veletrgovca smanjila narudžbe, objavio je britanski BBC.

Globalna dobit tvrtke pala je za 55 posto, na 25,8 milijuna funti odnosno oko 29,9 milijuna eura, u polugodišnjim rezultatima. Ovo upozorenje o dobiti dovelo je do pada dionica za gotovo 25 posto krajem ovog tjedna. 

Izvršni direktor Kenny Wilson rekao je da je trgovanje u drugoj polovici godine bilo “mješovito”, s prodajom diljem svijeta pod utjecajem toplijeg vremena početkom jeseni.

“U SAD-u, gdje postoji sve teže potrošačko okruženje, naši su rezultati bili izazovniji, vođeni slabošću u veleprodaji”, dodao je Wilson.

Tvrtka je u svojim rezultatima rekla da je sveopći oprez među veleprodajnim kupcima Dr Martensa rezultirao slabijom knjigom narudžbi nego prethodnih godina, ali je dodala da se trgovina posljednjih tjedana u Europi, Bliskom istoku i Aziji i Pacifiku poboljšala.

Potaknuta slabom trgovinom preko Atlantika, tvrtka je rekla da očekuje da će njeni godišnji prihodi pasti za visok jednoznamenkasti postotak. U svojim najnovijim rezultatima, Dr Martens je otkrio da je zarada u SAD-u bila 31 posto niža u šest mjeseci, do 30. rujna, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Dr Martens ostvaruje više od polovice svojih prihoda od svojih najprepoznatljivijih čizama s osam rupa i sestrinskog proizvoda, ravnih cipela s oznakom 1461. No, već se neko vrijeme bori sa slabljenjem potražnje u SAD-u, posebice jer su troškovi života porasli diljem svijeta, s manje gotovine za diskrecijsku potrošnju.

Tijekom 2021. brend je podigao cijene svoje obuće za 10 funti zbog povećanja troškova proizvodnje i materijala, čime je cijena svojih klasičnih čizama u Ujedinjenom Kraljevstvu porasla na 159 funti po paru odnosno na 185 eura. Danas koštaju 169 funti, odnosno 196 eura.

“Kada su dobra vremena, Dr. Martens je pokazao da je moguće ostvariti pristojan povrat od svojih kultnih proizvoda. Ali kada su ekonomski izgledi neizvjesniji, tvrtka pati od toga što su njezini proizvodi cijenjeni malo iznad razine na kojoj netko ne bi previše razmišljao o plaćanju “, rekao je Russ Mould, direktor ulaganja u AJ Bellu.

“Čini se da uvijek postoji kamenčić u cipeli za Dr. Martensa još od njegovog IPO-a 2021. godine. Ranije ove godine tvrtka je bila opterećena operativnim problemima u svom distribucijskom centru u Los Angelesu. Još jednom, nade u oporavak prodaje su nestale i dugoročni rast marke izgleda vrlo neizvjestan”, rekla je Susannah Streeter, voditeljica novca i tržišta u Hargreaves Lansdownu.

Brend Dr Martens osnovan je 1960. godine u Northamptonu. Njegov potplat sa zračnim jastukom razvili su dr. Maertens i dr. Funck iz Münchena, a patentna prava u Velikoj Britaniji prodana su R Griggs grupi. Obuća koja je proizašla iz suradnje isprva se prodavala kao radna čizma, ali ju je preuzeo rani skinhead pokret mladih 1960-ih.

Čizme su također postale popularne među punkerima 1970-ih, a ponovno su se pojavile kada se pojavio Britpop 1990-ih. Danas su čizme, također poznate kao Docs ili DM, i dalje popularne.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!