Prihodi nisu ispunili očekivanja analitičara. Isporuke vozila bile su na najnižoj razini od trećeg tromjesečja 2022. Gotovo udvostručen broj vozila na zalihama po raznim skladištima. Tisuće otkaza diljem svijeta. Dionice Tesle su ipak skočile oko 10% u trgovanju izvan radnog vremena burzi u noći s utorka na srijedu po američkom vremenu.
Analitičari se sada pitaju što se događa s kompanijom koja je revolucionizirala električna vozila.
Elon Musk je izvijestio investitore o zaradi od 45 centi po dionici, u usporedbi s očekivanim 51 centom i prihodima od 21,03 milijarde dolara, u odnosu na očekivanih 21,15 milijardi dolara. Obično bi takav veliki promašaj bio velik događaj za investitore, piše Fast Company.. Ali zakopan u objavi dobiti, Tesla je učinio nešto što ne čini često: dao je investitorima neke konkretne datume u svojim kratkoročnim planovima.
Tvrtka je dala uvid u svoje planove za lansiranje novih, cjenovno pristupačnijih vozila. I ne samo da dolaze ranije nego što se očekivalo, tvrtka neće morati graditi nove proizvodne linije za njihovo sastavljanje.
“Ažurirali smo buduću ponudu vozila kako bismo ubrzali lansiranje novih modela prije prethodno najavljenog početka proizvodnje u drugoj polovici 2025.”, stoji u priopćenju Tesle. “Ova nova vozila, uključujući pristupačnije modele, koristit će aspekte platforme sljedeće generacije, kao i aspekte naših trenutnih platformi, i moći će se proizvoditi na istim proizvodnim linijama kao i naša trenutačna linija vozila.”
Dok se Elon Musk radije usredotočuje na duži rok, s naglaskom u zadnje vrijeme na autonomnim robotaksijima, njegova ranuija netočna predviđanja datuma novih proizvoda navodi ulagače na pretpostavku da bi moglo biti 5 do 10 godina (ili više) prije nego što robotaksiji krenu na cestu.
S obzirom na kontinuirano usporavanje interesa potrošača za električna vozila, ulagači su željeli znati što tvrtka planira učiniti kako bi zadržala prihode na istoj razini do dolaska novih modela.
Izvješće je također imalo čarobne riječi koje investitori vole: smanjenje troškova. Tesla je već rekla teksaškim dužnosnicima da planira ukinuti 2700 radnih mjesta u svom pogonu u Austinu. To je uslijedilo nakon što je tvrtka prije tjedan dana obavijestila njujorške dužnosnike da će otpustiti 285 ljudi u svojoj tvornici u Buffalu.
Cijena dionica TSLA-e pala je 42% od početka godine do danas i raste pritisak na Muska da jasno javnosti obznani svoju viziju o tome kako će se tvrtka razvijati. Čini se da je on spreman u potpunosti riskirati budućnost kompanije oslanjajući se na autonomna vozila.
“Naša tvrtka trenutačno je između dva velika vala rasta: prvi je započeo globalnom ekspanzijom platforme Model 3/Y i vjerujemo da će sljedeći biti pokrenut napretkom u autonomiji i uvođenjem novih proizvoda, uključujući one izgrađene na našoj platformi za vozila sljedeće generacije”, navodi se u izvješću.
Na drugom mjestu se dodaje: “Ulagali smo u hardverske i softverske ekosustave potrebne za postizanje autonomije vozila i usluge prijevoza.”
Čini se da su ključ za to mogućnosti potpuno samostalne vožnje (FSD) u Teslinim vozilima. Tesla je nedavno smanjio cijenu tog sustava za jednu trećinu na 8000 dolara. Dio razloga za to, čini se, su i podaci koje tvrtka planira prikupiti od vozača s FSD-om a koristit će se za pomoć pri osposobljavanju robotaxi usluge koju će Musk službeno predstaviti u kolovozu.
“Skalabilan i profitabilan autonomni posao može se realizirati kroz arhitekturu s neuronskim mrežama, obučenim na milijardama milja podataka iz stvarnog svijeta”, stoji u Teslinom izvješću.
Pročitajte još:
Analitičari su uvjereni da će jeftiniji modeli električnih vozila pomoći Tesli da se vrati na stare staze velikih zarada, ali u tom segmentu tržišta ih čeka velika konkurencija kineskih proizvođača. Kako je to već ranije u razgovoru za Financije.hr naglasio David Lekaj:
„Kina ne samo da ima subvencije za domaću proizvodnju (često dane na pokrajinskoj razini) za svoje proizvođače električnih vozila, već i vrlo jak – premda neformalni – skup politika „kupujmo kinesko” koji uvoznim električnim vozilima blokira mogućnost kvalificiranja za listu subvencija. Središnja vlada, kao i pokrajinske i gradske vlade, učinile su subvencije dostupnima samo tvrtkama koje sklapaju vozila u Kini. Premda Kina još uvijek nije ovladala vrhunskom tehnologijom proizvodnje motora s unutarnjim sagorijevanjem, njena EV industrija je na samom vrhuncu. Razlog je prilično jednostavan – električno vozilo puno je jednostavnije od automobila s unutarnjim izgaranjem — to je u osnovi baterija s kotačima. Skoro 40 posto vrijednosti EV-a čini baterija, zato ne čudi da vodeće kineske tvrtke za proizvodnju mobitela pokreću proizvodnju električnih vozila, jer već imaju uhodan pristup proizvodnim lancima i sirovinama za baterije. Naravno, ključni detalj su subvencije koje dobivaju od države“.
3 Odgovora
Pa, naravno!
Musk legenda…
Kako to – Vojko V