Veliki kineski proizvođač električnih vozila (EV) želi plaćati manje za automobilske dijelove u novoj godini, što signalizira da se ne nazire kraj žestokom ratu cijena niti gospodarskim problemima. BYD, Teslin glavni rival, navodno je zatražio od dobavljača da sljedeće godine smanji svoje cijene za deset posto, prema pismu koje je potpisao He Zhiqi, izvršni potpredsjednik u tvrtki sa sjedištem u Shenzhenu.
“Iako će u 2025. godini na tržištu električnih vozila biti velikih prilika, tržišno natjecanje će također postati intenzivnije. Kako bismo poboljšali konkurentnost BYD-ovih osobnih automobila, trebamo imati zajednički lanac opskrbe i nastaviti smanjivati troškove”, napisao je.
Li Yunfei, generalni direktor brendiranja i odnosa s javnošću u BYD-u, je na platformi Weibo napisao kako su godišnji pregovori o cijenama s dobavljačima uobičajena praksa u automobilskoj industriji. “Dobavljačima postavljamo ciljeve smanjenja cijena. Ništa nije obavezno i svatko može pregovarati”, dodao je.
Već 15 godina kinesko tržište automobila najveće je na svijetu. No prije dvije godine, kada je Tesla započeo rat cijenama snizivši cijene svojih automobila Model 3 i Model Y u Kini za čak devet posto, to tržište je postalo i najkonkurentnije na svijetu. Više od 200 kineskih proizvođača električnih vozila sada se bori s ogromnom ponudom, a stručnjaci predviđaju da mnoge manje tvrtke neće preživjeti oštru konkurenciju. Optimističnija budućnost se ne predviđa ni za proizvođače vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Pismo Maxusa, proizvođača automobila pod SAIC Motorom, također je kružilo internetom ranije ovog tjedna, prenosi CNN. U njemu se vidi da i taj proizvođač traži smanjenje cijene od 10 posto.
“Konkurencija i nametanje dodatnih carina Europske unije te neizvjesnost zbog Trumpove administracije znači da kineski proizvođači električnih vozila nemaju izbora nego smanjiti troškove kako god mogu”, prema Tu Leu, izvršnom direktoru konzultantske tvrtke Sino Auto Insights.
BYD je vodeći kineski proizvođač automobila i imao je udio od 16,2 posto u ukupnom tržištu vozila u prvih 10 mjeseci ove godine, prema podacima Kineske udruge osobnih automobila. Istodobno je imao i udio od 36,1 posto na tržištu električnih vozila.
Pročitajte još:
“Glavna zabrinutost mnogih je da će smanjenje cijena negativno utjecati na dobavljače budući da oni nemaju pristup kapitalu kao veliki proizvođači vozila”, kazao je Le.
Dionice u Chongqing Sulian Plasticu, tvrtki koja BYD-u prodaje cjevovode za gorivo i druge automobilske dijelove, pale su za više od tri posto ovog tjedna nakon što je objavljeno pismo u kojem se traži smanjenje cijene. Drugi dobavljač, Alnera Aluminium, koji proizvodi dijelove od aluminijskih legura za sustave baterija za EV, zabilježio je pad od četiri posto u istom razdoblju.