Broj stranih turista pao u prva tri mjeseca, domaćih više nego lani

Freepik.com
Hotel, ilustracija, Foto: Freepik.com

U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine boravilo nešto više od milijun turista koji su ostvarili 2,7 milijuna noćenja, što je za 7,5 odnosno 9,6 posto manje nego u istim mjesecima prošle godine, pokazuju podaci Hrvatske turističke zajednice.

Pad je, prenosi Hina, bio i veći gledamo li samo ožujak koji je, prema podacima iz sustava eVisitor, završio s 19,7 posto manje dolazaka turista nego u istom mjesecu lani ili s njih 445,7 tisuća, koji su ostvarili malo više od 1,1 milijuna noćenja ili 22,6 posto manje.

Ukupni rezultati kako za ožujak tako i za prva tri mjeseca ove godine najviše su posljedica znatno manje dolazaka i noćenja stranih turista nego prošle godine – u ožujku ih je došlo 268,4 tisuće, ostvarivši 778,3 tisuće noćenja, što je za oko 30 posto manje, a u prva tri mjeseca sa 571,5 tisuća dolazaka i 1,7 milijuna noćenja stranci su u padu za 16,5, odnosno 15,6 posto.

Domaćih turista i noćenja je, za razliku od stranih, bilo više nego 2024. godine. Tako ih je u ožujku došlo četiri posto više ili 177.200, sa 381.000 noćenja, što je porast od 0,4 posto.

U prva tri mjeseca su, pak, sa 463.200 dolazaka i 999.2000 noćenja u plusu od 6,6 i 3,3 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Među vrstama smještajnih kapaciteta, većina noćenja u prva tri mjeseca ili 92,4 posto ostvarena je komercijalnim smještajnim objektima, dok ih je u nekomercijalnim bilo sedam posto, a u nautici manje od jedan posto.

To u brojkama znači da je u komercijalnom smještaju bilo ukupno 2,5 milijuna noćenja, 9,5 posto manje nego u lanjska prva tri mjeseca, a od toga, s obzirom na još zimski dio godine, najviše u hotelima, 1,5 milijuna noćenja, koji su time u minusu od 10,2 posto.

S udjelom u komercijalnim noćenjima od 22,7 posto slijede objekti u domaćinstvu, ali i kod njih je na razini prva tri mjeseca sa 622.700 bilo gotovo četiri posto manje noćenja.

6 Odgovora

  1. Ova situacija može biti prilika za jačanje unutarnje turističke ponude i promociju lokalnih atrakcija.

  2. Cijene smještaja su manje u ovom periodu što i jest razlog zašto je više naših gostiju nego stranaca.Trebalo bi i ubuduće imati cijene prihvatljivije našim domaćim gostima ☺️🤩

  3. Ovi podaci ukazuju na rastući interes domaćih turista za putovanjima unutar Hrvatske što je zapravo i dobro.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari