Broj putovanja u 2023. godini nadmašio 2019., raste i broj zimskih odmora

Val grupa/PR
Povećan broj zimskih putovanja, Foto: Val Grupa/PR

Hrvati u 2023. godini putuju više nego godinu ranije, a trend će se nastaviti i dalje, pokazalo je to najnovije istraživanje Mastercarda – MasterIndex u listopadu ove godine na uzorku od 1.018 ispitanika. Putovanja na odmor ostaju dominantna s udjelom od 60 posto, dok su poslovna putovanja zastupljena s 40 posto, a u prosjeku su ispitanici na odmor u godini dana putovali 4,6 puta, dok su na poslovni put išli 3,1 put. Prema istraživanju, nadmašena je čak i razina iz pretpandemijske 2019. godine.

Primjetan je porast broja putovanja na odmor unutar Hrvatske, s prosječna tri putovanja u 2023. naspram 2,5 u prethodnoj godini. Slično je i u putovanjima unutar Eurozone, gdje je prosječan broj putovanja porastao s 0,7 u 2022. na 1,1 u 2023. godini.

I poslovna putovanja unutar Hrvatske su povećana, ističe se u istraživanju, a primjetan je i blagi porast u poslovnim putovanjima u Eurozonu.

Istraživanje je pokazalo i da je prosječni iznos potrošen na putovanja u inozemstvo u svrhu odmora porastao u usporedbi s prethodnom godinom. Primjetan je rast od 93 eura, odnosno sa 664 eura u 2022. na 757 eura u 2023.

Prosječni troškovi putovanja variraju prema dobi ispitanika. Mladi od 18 do 29 godina uglavnom troše do 300 eura, dok osobe od 30 do 39 godina češće imaju troškove između 501 i 1.000 eura. Stariji od 55 troše između 1.001 i 2.000 eura, dok oni od 40 do 55 godina troše između 501 i 2.000 eura.

Značajan porast u odnosu na prošlu godinu razvidan je i kod planiranja zimskih putovanja u inozemstvo, bez obzira radi li se o jednodnevnim ili višednevnim putovanjima. Čak 46 posto planira ove zime putovati u inozemstvo, što označava  porast od devet postotnih poena u odnosu na prethodnu godinu.

Turistička putovanja u inozemstvo češće planiraju mladi u dobi od 18 do 29 godina, njih 53 posto, kao i pojedinaca s primanjima višim od 1.200 eura. Također, planiranje ovakvih putovanja češće je među ispitanicima koji dolaze iz regija poput Istre, Primorja i Gorskog kotara (59 posto) i Dalmacije (53 posto).

Val Grupa/PR
Adventska putovanja, Foto: Val Grupa/PR

Adventska putovanja u europske gradove najčešći su odabir naših građana. Planirana adventska putovanja u europske gradove obično su kraća, trajanja do tri dana, dok većina skijaških putovanja traje do tjedan dana.

Gotovo svaki četvrti ispitanik planira odlazak na skijanje, dok svaki peti planira putovanje za doček Nove godine u neki od europskih gradova.

Osim toga, više od polovice ispitanika koji planiraju putovati, planiraju odlazak van Europe i to na duže od osam dana.

Gotovo polovica ispitanika planira platiti putovanja u inozemstvo debitnom karticom, dok se gotovina kao način plaćanja spominje kod 31 posto ispitanika. Značajan udio (22 posto) planira koristiti internet bankarstvo (e- ili m-banking).

Čak 92 posto ispitanika nosi svoje platne kartice prilikom putovanja u inozemstvo, pri čemu se kartično plaćanje koristi za 61 posto svih transakcija u inozemstvu“, ističe Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

Istraživanje MasterIndex za Mastercard je provela agencija Improve.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari