Boeing tvrdi moraju više pričati unutar tvrtke kako bi se vratili na staze stare slave

Pixabay.com
Boeing, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Komunikacija unutar tvrtki nedvojbeno je izazov i često problem, ne samo u velikim korporacijama već i u tvrtkama s malim brojem ljudi ili odjela, a nerijetko kvaliteta te komunikacije može značiti veći ili manji uspjeh kod plasmana proizvoda ili usluge.

Nije onda ni čudo da se od toga razvio i poseban biznis kroz koji stručnjaci za eksternu i internu komunikaciju nastoje uvjeriti klijente u kvalitetu svojih preporuka i metoda.

No, obično se o slaboj kvaliteti komunikacije ne priča previše, ili se priča više kuloarski, do trenutka dok neka tvrtka ne zapadne u ozbiljnije probleme, pa je očito tema na taj način došla i na dnevni red u jednom od dva najveća proizvođača zrakoplova na svijetu američkom Boeingu.

Odnedavni glavni izvršni direktor Boeinga Kelly Ortberg ovoga je tjedna poručio zaposlenicima u video obraćanju diljem tvrtke kako je potrebno postići otvoreniju kulturu komunikacije u kojoj se zaposlenici potiču da iznose stajališta i osnaže komunikaciju između pojedinih odjela.

“Vrlo smo zatvoreni i ne komuniciramo preko granica odjela”, rekao je Ortberg u obraćanju iz središnjice tvrtke u St. Louisu u Missouriju.

Po njegovim riječima, timovi unutar tvrtke ne rade zajedno kako bi mogli i da bi snaga Boeinga trebala biti u zajedničkom veslanju u istome pravcu.

Ortberg ocjenjuje da bi promjena u kompanijskoj kulturi komunikacije ojačala moral unutar tvrtke koja ima više od 160 tisuća zaposlenih globalno te da bi “rezultati bili vidljivi i na tržištu”.

Iz Boeinga nisu htjeli posebno komentirati riječi prvog čovjeka tvrtke, navodi Reuters.

Boeing je u prošloj godini izgubio gotovo 12 milijardi dolara i mučio se da stabilizira poslovanje i proizvodnju najprodavanijeg modela 737 MAX.

Ortberg, koji je na čelo tvrtke došao protekloga kolovoza, već je ranije napominjao da je Boeing izgubio svoj poseban status te da rješavanje problema sigurnosti i kvalitete zahtijeva promjenu kompanijske kulture.

Sada je istaknuo da je njegova dijagnoza djelomično rezultat rada radne skupine koju su sačinjavali zaposlenici diljem tvrtke i koji su proučili vrijednosti i ponašanja na djelu.

Po njegovim riječima, plan je napraviti akcijski plan djelomično temeljen na anketi među zaposlenicima provedenoj tijekom veljače na koju je odgovorilo 82 posto zaposlenih.

“Iskreno govoreći, mislim da će rezultati biti neugodni za vodstvo tvrtke”, istaknuo je Ortberg.

Pritom je pozvao menadžere da vode računa o zaposlenicima i slušaju što imaju reći te je najavio da će Boeing pojačati aktivnosti na razvoju liderskih vještina.

U listopadu prošle godine Ortbeg je najavio plan za smanjenje broja zaposlenika za deset posto. Prema javno dostupnim podacima, u studenome i prosincu podijeljeno je najmanje pet tisuća otkaza.

“Činjenica da nismo upali u veliki zamor materijala među zaposlenicima je zapravo čudo nakon svega što smo prošli… Želim biti dio promjena u tvrtki, dio procesa vraćanja Boeinga na smjer koji je i bio razlog zbog kojega sam se pridružio kompaniji. Ono što bih volio promijeniti je kako se ponašamo jedni prema drugima”, poručio je glavni izvršni direktor.

Može se s velikom sigurnošću reći da mnogi zaposlenici u korporativnom svijetu mogu prepoznati zbivanja u Boeingu kao nešto što ih i same pogađa i što misle da bi trebalo promijeniti.

Bit problema, koji je logično prisutan i među hrvatskim tvrtkama, može se prepoznati u riječima Martine Klarić iz konzultantske tvrtke Ramiro koja je usmjerena na pomaganje poduzećima u osmišljavanju najbolje strategije poslovanja, postavljanje učinkovitih poslovnih procesa te razvijanje angažiranih i zadovoljnih zaposlenika.

“Dvosmjerna komunikacija označava prelazak na novu eru suradnje gdje zaposlenici nisu samo pasivni primatelji informacija, već aktivni sudionici u stvaranju i distribuciji informacija, a time i pozitivnog radnog okruženja. Ona zahtijeva da se informacije, osim što se prenose od rukovodstva prema zaposlenicima, prenose i u obrnutom smjeru od zaposlenika prema rukovodstvu. Mnoge organizacije nisu na to spremne iako u informacijama koje im mogu pružiti njihovi zaposlenici leži pravo blago. Ključni čimbenik uspjeha ovog novog pristupa leži u tome da zaposlenici osjete da se njihovi glasovi čuju i cijene”, napisala je u tekstu o praksama interne komunikacije Klarić.

2 Odgovora

  1. Boeingovi avioni svako malo se sruše i poginu ljudi…ne znam kako bi se mogli vratiti na staru slavu..

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari