AZOP: Uoči Black Fridaya raste broj lažnih internet trgovina

Black Friday, Foto: Wikimedia Commons

Uoči Black Fridaya i Cyber Mondaya raste broj oglasa lažnih internet trgovina koje imitiraju poznate modne brendove te raste broj prijevara, poručili su iz Agencije za zaštitu osobnih podataka (AZOP) i dali nekoliko savjeta kako ih izbjeći.

Potreban je velik oprez pri uočavanju “predobrih ponuda” na neprovjerenim online shopovima, a uz to treba biti oprezan ako su cijene izrazito niske pa prije naručivanja istražite internetsku trgovinu, priopćeno je iz AZOP-a.

Naglašavaju da se sve trgovine može provjeriti putem servisa CERT iffy koji je razvio CARNET-ov Nacionalni CERT ili putem Scamadvisera.

Treba provjeriti i poveznicu internetske trgovine u alatnoj traci, odnosno počinje li adresa s https:// što označava sigurnu komunikaciju između kupca i trgovca, ako i jesu li na internetskoj stranici navedeni naziv i sjedište, telefonski broj i adresa elektroničke pošte trgovca.

Svaka internetska trgovina, ističe Hina, mora imati navedene te podatke.

Pozornost treba obratiti i na gramatiku i pravopis, jer lažne internetske stranice često su pune pogrešaka, a ako se plaća karticom, transakciju treba obaviti samo preko sigurnog pružatelja usluge.

Osim lažnih internetskih stranica, prevaranti se često služe i dostavnim službama, odnosno predstavljaju se kao one, kako bi došli do novca i osobnih podataka građana.

6 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari