Alaska Air Group Inc priopćila je da će kupiti Hawaiian Holdings Inc za 1,9 milijardi dolara, uključujući dugove. To je riskantna kupnja problematične zrakoplovne tvrtke koja ima unosne rute.
Iz Alaska Aira priopćili su da će platiti 18 dolara po dionici u gotovini, što je skoro četiri puta više od cijene dionica Hawaiiana na zatvaranju burze u petak. Dionice Hawaiiana pale su za 65 posto u posljednjih 12 mjeseci, prenosi Reuters.
Kupnja Hawaiiana vjerojatno će privući pozornost regulatornih tijela SAD-a i izazvati antimonopolsko ispitivanje. Regulatorna tijela SAD na sudu osporavaju i akviziciju Spirit Airlinesa koju je JetBlue Airways Corp predložio za 3,8 milijardi dolara.
Organi za provođenje antimonopolne politike sumnjičavi su prema spajanjima malih zračnih prijevoznika unatoč tome što 80 posto američkog zrakoplovnog sektora kontroliraju četiri velike tvrtke: United Airlines, American Airlines, Delta Air Lines i Southwest Airline. Povezivanje s Hawaiianom dalo bi Alaska Airu, procijenjenom na 5,1 milijardu dolara, kontrolu nad više od 50 posto tržišta letova za Havaje.
“Ovdje ljudi žele doći provesti vrijeme i odmor te imati vjenčanja i godišnjice. To je nešto za što vjerujemo da će se održati i u narednim godinama”, rekao je glavni izvršni direktor Alaska Aira Ben Minicucci.
Izrazio je uvjerenje da će regulatori odobriti dogovor do kraja 2024. godine jer se dvije zrakoplovne kompanije preklapaju u samo 12 od 1.400 letova koje zajedno obavljaju.
Hawaiian je zabilježio neto gubitak od 159,3 milijuna dolara u prvih devet mjeseci 2023., što je manje od 189,9 milijuna dolara u istom razdoblju prošle godine. Šumski požari na Mauiju doveli su do manjeg zračnog prometa, a i porast troškova mlaznog goriva od četiri posto utjecao je na gubitke, dok su problemi s motorima koje proizvodi RTX Corp Pratt & Whitney prizemljili dio flote Airbus A321neo.
U prezentaciji za investitore, Alaska Air istaknuo je dugu povijest profitabilnosti Hawaiiana prije tih problema. Očekuje se da će ugovor generirati visoke dobitke za Alaska Airlines unutar prve dvije godine.
Pročitajte još:
Nakon povlačenja Airbusovih zrakoplova koje je dobio akvizicijom Virgin Americe 2016. godine, Alaska Air od kraja rujna ove godine leti samo na zrakoplovima Boeing Co 737.
Alaska Air će upravljati mješovitom flotom nakon kupnje Hawaiiana, rekao je Minicucci.
Iz Međunarodnog udruženja strojara i radnika u zrakoplovstvu (IAM), sindikata koji predstavlja 600.000 zaposlenika u proizvodnji i zrakoplovstvu, rekli su da će poduzeti sve korake kako bi zaštitili prava radnika kod oba prijevoznika.