Čak 150 kamera u prodavaonici, QR kod i platna kartica, račun na e-mail i u aplikaciju – to je osnova tehnologije prve SMART prodavaonice bez blagajne koju je otvorio Konzum, u Zagrebu.
„Tehnologija koja je korištena za ovaj koncept prodavaonice zasniva se na računalnom vidu za prepoznavanje – kamere pokrivaju cijeli prostor i na osnovu njih sustav prati koje artikle je kupac uzeo s police te naplati samo one koje je iznio sa sobom iz prodavaonice. Cilj je bio pružiti kupcima bržu i jednostavniju kupnju“, izjavio je u propćenju dostavljenom našem portalu Jozo Džakula, direktor Područja informatike u Konzumu, te dodao da je sve to moguće zahvaljujući sustavu umjetne inteligencije (AI) za prepoznavanje artikala, koji je implementiran u suradnji s američkom tvrtkom AiFi, vodećom na svijetu za tu vrstu tehnologije.
Plaćanje kupljenih artikala automatski će se provesti putem računa debitne ili kreditne kartice koju je kupac unio u aplikaciju, kažu u Konzumu za Financije.hr, a račun stiže u aplikaciju i na e-mail.
Sustav putem aplikacije zapravo funkcionira kao „digitalni novčanik“.
„Otvaranjem prve SMART prodavaonice u jugoistočnoj Europi pokazujemo da je Konzum predvodnik u trendovima i inovacijama. Da bismo ostali neosporivi lider na tržištu i prvi izbor zaposlenicima i kupcima, kontinuirano ulažemo u modernizaciju naše maloprodajne mreže, pa tako i u potpuno nove koncepte kao što je Konzum SMART. Konzum svakim novim tehnološkim iskorakom postaje sinonim modernog načina kupovine za čitavu obitelj“, izjavio je Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsjednik Uprave Konzuma.
Ovo je samo još jedan iskorak u digitalizaciji poslovanja Konzuma te kao lider u uvođenju tehnologija prepoznat je i od strane Google Clouda, kaže Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
„Taj je iskorak potpuno u skladu s planovima o tehnološkoj transformaciji i digitalizaciji, koje su jedan od četiri stupa razvojne strategije Fortenova grupe. Kao vodeće inovatore u maloprodaji u regiji u rješenjima napredne analitike i umjetne inteligencije, nedavno nas je na svjetskoj razini prepoznao i Google Cloud dodijelivši nam dvije prestižne nagrade“, rekao je Peruško.
Pročitajte još:
U novoj SMART prodavaonici kupci će moći da biraju iz bogate ponude s više od 1.700 artikala široke namjene, s naglaskom na asortiman – TO GO. Konceptom SMART prodavaonice potiče se i zajednička kupnja, te ako, primjerice, par dođe u prodavaonicu, artikli koje svatko od njih odabere s police naplate se zajedno na jednom računu.
Kao trgovački lanac nove generacije, Konzum nastavlja s inovacijama kojima svojim kupcima želi pojednostaviti te iskustvo kupnje učiniti ugodnijim. Kompanija je već uvela plaćanje kripto valutama, prvo u online, a potom i u fizičkim prodavaonicama, a kupci u prodavaonicama mogu plaćati i putem aplikacije KEKS Pay. Pametna prodavaonica locirana je na adresi Kurelčeva 1, Zagreb.
2 Odgovora
Jos malo pa nigdje vise nece biti potreba za blagajnicama
tužno, ali istinito.