Adidas najavio skroman rast prodaje u 2025., ističe rizik od američkih carina

Ilustracija: olivia cox / Pixabay

Njemački Adidas u srijedu je objavio prognoze poslovanja za 2025., u kojima se predviđa usporavanje prodaje u odnosu na odličnu 2024. godinu, veću volatilnost zbog američkih carina, kao i dobit nešto nižu od očekivanja.

Predjednik uprave, Bjorn Gulden, rekao je da se radi o konzervativnim procjenama i da su usprkos tome ambicije tog diva u području sportske opreme nešto veće. Adidas tradicionalno ostvaruje rezultate bolje od planiranih, dok se neki suparnici, kao što je američki Nike, teško bore sa zadržavanjem tržišnog udjela.

Po njihovim predviđanjima operativna dobit bi trebala u 2025. biti između 1,7 i 1,8 milijardi eura ove godine – nešto manje od 2,1 milijardi koliko su prognozirali stručnjaci za tu industriju. Američne carine koje je uveo predsjednik Trump mogle bi dovesti do inflacije i smanjene potrošnje na američkom tržištu. A osim toga, Trump je spominjao i mogućnost carina za robu iz Vijetnama, gdje je smještena glavnina Adidasove proizvodnje.

Adidas očekuje povećanje godišnjih prihoda u “visokom jendoznamenkastom postotku”, što bi bilo niže od 12 posto rasta iz 2024. godine. Gulden naglašava da Adidas želi biti vodeća marka za sportsku opremu “na svim tržištima osim u Americi” gdje tradicionalno dominira domaća marka Nike.

Iako Adidas još uvijek ostvaruje dobru zaradu prodajom svojih retro tenisica Samba i Gazelle, neki analitičari smatraju da je došlo do zasićenja tržišta u tom segmentu, pa u Adidasu traže nove izvore prodaje. A osim borbe s Nikeom, tu su i nova imena u segmentu tenisica protiv kojih se Adidas želi obraniti, kao što su švicarski On Running i francuska Hoka.

Gulden kaže da bi novi hitovi mogli biti niske tenisice s tankim potplatom, slične obući kakvu nose sportaši u automobilizmu, ili modeli tenisica za svakodnevno nošenje.

U posljednjem kvartalu prošle godine, ključnom za kompaniju jer pada u blagdansko vrijeme, prodaja Adidasa porasla je za 15 posto u Sjevernoj Americi, 25 posto u Europi, 31 posto u Latinskoj Americi i 16 posto u Kini. Adidas ove godine očekuje rast prodaje u Sjevernoj Americi i Kini za više od 10 posto, dok u Europi očekuje jednoznamenkasti porast.

Kompanija također želi ubrzati rast prodaje odjevnih proizvoda.  U posljednjem tromjesečju 2024. prodaja svih vrsta obuće im je porasla za 26 posto, dok je prodaja odjeće rasla “samo” 11 posto.

Adidas također planira otpuštanje oko 500 radnika u njihovom sjedištu u njemačkom Herzogenaurachu, gdje zapošljavaju oko 5.800 ljudi. Gulden to objašnjava decentralizacijom dizajna i prodaje, to jeste davanjem veće autonomije regionalnim ograncima da razvijaju i prodaju proizvode za njihovo lokalno tržište.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari