U protekloj je godini stopa oglašavanja na internetu u Europskoj uniji bila najviša u zanimanjima voditelja prodaje, marketinga i razvoja iznosivši 26,6 posto, objavio je Eurostat.
To je prvi put da Eurostat objavljuje podatke na tu temu kao eksperimentalnu statistiku.
“Već više godine europsko gospodarstvo je obilježeno teškoćama koje imaju poslodavci u popunjavanju slobodnih radnih mjesta. Ova nova eksperimentalna statistika temeljena na internetskim izvorima, odnosno online oglasima za posao, ima za cilj pomoći poslodavcima, tražiteljima posla i kreatorima politika da steknu bolje informacije o tome koji sektori ekonomije trebaju više radne snage”, navodi u objašnjenju Eurostat.
Dodaje se da se u ovom okviru navode najtraženija zanimanja na internetu te ona radna mjesta na kojima bi se osobe koje zapošljavaju mogle suočiti s najvećim izazovima u pronalaženju osoblja.
Na drugom mjestu, iza voditelja prodaje, marketinga i razvoja, nalaze se radnici u proizvodnji sa stopom oglašavanja od 22,4 posto.
Slijede radnici u prodaji sa stopom od 17,6 posto, voditelji maloprodaje i veleprodaje sa 16,8 posto te administrativni i pomoćni djelatnici sa stopom od 16,7 posto.
Nakon toga dolaze stručnjaci za razvoj softwarea i aplikacija sa stopom od 14,8 posto te skupina umjetničkih i kulturnih kreativnih zanimanja sa stopom od 14,1 posto. U to, primjerice, spadaju fotografi, dizajneri interijera ili kuhari.
Pročitajte još:
Eurostat izračunava stopu kao omjer broja online oglasa za određeni posao i broja zaposlenih.
Pritom iz Eurostata navode da to što zanimanja u javnom sektoru, poput zdravstvenih radnika ili nastavnika, nisu bila među najtraženijim zanimanjima na internetu, ne znači da nisu tražena već se to može pripisati činjenici da se ona ne oglašavaju tako često online.
2 Odgovora
Moram biti iskrena da u Hrvatskoj nisam baš primjetila da se traže online poslovi
zanimljiv podatak