Virovitica izdala dozvolu za punionicu baterijskih i hibridnih vlakova

Wikimedia Commons/Andrija Ban
Vlak, ilustracija, Foto: Wikimedia Commons/Andrija Ban

Grad Virovitica izdao je HŽ Putničkom prijevozu građevinsku dozvolu za punionicu baterijskih i hibridnih vlakova čime su počele pripreme za dolazak baterijskih vlakova koji će prve putnike prevoziti do kraja 2024. godine. Uz Viroviticu, punionice će biti postavljene na kolodvorima Split Predgrađe, Pula, Varaždin, Osijek i Bjelovar.

Grade se u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu koji je financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).

HŽ Putnički prijevoz nabavit će dva baterijska vlaka, odnosno po jedan baterijski elektromotorni vlak i baterijski motorni vlak, prenosi Hina. Isporuka Končarovih vlakova očekuje se do kraja 2024. godine.

Novi vlakovi bit će niskopodne kompozicije opremljeni rampama, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim osobama u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Imat će 150 sjedećih mjesta.

U prostoru za putnike bit će postavljeni monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu. Bit će moguće i funkcionalno spajanje baterijskih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime će biti osiguran veći kapacitet.

Baterijski elektromotorni vlak (BEMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži željezničkih pruga u Hrvatskoj. Na neelektrificiranoj pružnoj mreži za pogon će koristiti baterije, a na elektrificiranoj mreži klasičan sustav napajanja s pomoću pantografa. Baterije će se moći puniti iz kontaktne mreže ili pomoću stabilnih energetskih priključaka.

Tijekom kretanja vlaka u dodiru s kontaktnom mrežom dobivena energija moći će se koristiti za punjenje baterije i direktni pogon elektromotornog vlaka. Energiji dobivenoj kočenjem vlaka bit će omogućen povratak u mrežu ili će se njome puniti baterije. Vlakovi će voziti najvećom brzinom od 160 kilometara na sat kada su spojeni na vod i 120 kilometara na sat kada ih pogoni baterija.

Baterijski motorni vlakovi (BMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranim prugama. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo s pomoću stabilnih energetskih priključaka. Vlakovi će voziti najvećom brzinom od 120 kilometara na sat i imat će 100 sjedećih mjesta.

Do 2027. u sklopu zajma Europske investicijske banke u planu je nabava dodatna četiri baterijska vlaka i četiri elektrobaterijska vlaka te dvije punionice od koje će se jedna nalaziti u Velikoj ili Požegi te u Lepoglavi, izvijestili su iz HŽ Putničkog prijevoza.

11 Odgovora

  1. Wooow, čak 120km/h. U 21. stoljeću oni pričaju o brzini 120km/h. Ali uskoro.. Bravo HŽ. Čeka nas fantastična budućnost.

  2. Ajde nek se samo Hz ne hvali divno je da imamo top vlakove a pruga u banani godinama.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari