Iako mnoga istraživanja pokazuju da se smanjuje potražnja za električnim vozilima diljem svijeta, ipak ima onih koji u njima vide budućnost. Osim visoke cijene električnih vozila, glavna prepreka za njihovu kupnju je i nedovoljan broj punionica. Ford je zato u listopadu lani pokušao privući kupce nudeći im besplatne kućne punjače i instaliranje istih ako do kraja 2024. kupe njihova električna vozila.
U Hrvatskoj trenutačno ima više od 1.800 punionica, a od toga ih je 686 brzih i 1.176 sporih. No, treba li ih biti više? Odgovor na to pitanje potražili smo razgovarajući s Hrvojem Prpićem, predsjednikom Hrvatske nacionalne udruga za e-mobilnost Strujni krug.
“Danas se u Hrvatskoj vozi 5.000 električnih vozila, a svake godine turisti dođu s još 10.000. Sljedeće godine će taj broj biti veći, godinu iz još veći sve dok jednog dana sva vozila ne budu električna. Broj punjača se mora prilagođavati trenutačnim potrebama, a ne onom trenutku kada će sva vozila biti električna. Trenutačno, u odnosu na broj električnih vozila na cestama, imamo poprilično dobru situaciju. Jedino zaostaju gradovi na obali i punjači u turizmu, na čemu treba raditi”, rekao je Prpić za Financije.hr.
Kaže da Hrvati polako, ali sigurno prate trendove i da su zainteresirani za električne automobile jednako kao i ostatak istočne Europe. Smatra da će do 2032. godine Hrvatska u potpunosti prijeći na EV jer će svaka godina donijeti sve veći rast prodaje električnih vozila.
“To ne znači da u tom trenutku neće biti dizel i benzinskih vozila na cestama, ali će skoro sva novokupljena vozila u Hrvatskoj biti električna. Danas je već na cestama 5.000 električnih vozila u Hrvatskoj od ukupno 1,9 milijuna osobnih vozila”, ističe predsjednik Hrvatske nacionalne udruga za e-mobilnost Strujni krug.
Prema njegovom mišljenju, veći broj punionica može imati pozitivan utjecaj na turizam u Hrvatskoj. Objasnio je da su vozači koji dolaze s električnim vozilima bolje kupovne moći i troše više, a naša izuzetno kvalitetna cestovna infrastruktura, uz kvalitetniju infrastrukturu punjača, ih može potaknuti da odaberu upravo Hrvatsku za svoj odmor.
![Pixabay.com](https://financije.hr/wp-content/uploads/2024/09/ElektricnoVozilo2-1024x576.jpg)
“To su prilično mala ulaganja koja se brzo isplate. Običan punjač koji se može spojiti na običnu utičnicu košta od 300 do 500 eura i mislim da bi to svaki apartman trebao imati”, kazao nam je Prpić i dodao da su u najavi poticaji za punjače za ovu godinu.
Njegova udruga već godinama pomaže ljudima koji su zainteresirani za kupnju i vožnju električnih vozila u Hrvatskoj. Osim financijski pogodnosti, što uključuje razne popuste za kupnju vozila, osiguranje, leasing, dijelove za vozila, kućne punjače i još mnogo toga, udruga radi s nekoliko ministarstava kako bi se popravila infrastruktura punjača te promijenio način poticanja kupnje EV.
“Strujni krug radi već tri godine na projektu ugradnje punjača u rasvjetne stupove. To je pilot projekt putem kojeg će se broj sporih punjača gotovo udvostručiti. Projekt bi do kraja ove godine trebao zaživjeti u pet ili šest gradova gdje će se ugraditi čak 1.000 sporih punjača i time riješiti problem građana koji nemaju svoj parking, a žive u zgradama”, otkrio nam je.
“Iako su ove pogodnosti itekako dovoljan razlog da se vozači električnih vozila učlane u Strujni krug, najvažnija pogodnost je u stvari Telegram grupa s oko 600 članova koja je izuzetno živa i aktivna i u kojoj se odgovara na gotovo svako pitanje u manje od minute. Te informacije vas mogu spasiti ako se nađete recimo u Delnicama na punjaču koji ne radi, a imate samo pet posto baterije ili vam je susjed zabranio da postavite punjač na svoje parkirno mjesto”, dodao je Prpić.
Pročitajte još:
Naveo je i da udruga stoji iza svojih članova kod problema sa servisima, osiguravajućim kućama i sličnim tvrtkama.
“Nije isto kada imate problem s osiguravajućom kućom i sami ste ili ste član jedne tako velike udruge kao što je Strujni krug koja u vaše ime šalje dopise i bori se za vaš slučaj”, istaknuo je.
Trenutačno su u HR najpopularnija električna vozila Dacia Spring, Renault Twingo, Tesla Model 3 i Tesla Model Y. Prva dva modela popularna su zbog svoje izuzetno niske cijene, a druga dva zbog najboljeg odnosa cijene i kvalitete. To su podaci prema zadnjim poticajima, ali još nema točnih informacija vezanih za uvoz rabljenih vozila.
28 Odgovora
Da i to vidimo
Ta ekipa koja vozi električne aute je stvarno sumanuta. Pamet im ne smeta.
Ma ne vjerujem, teško…
Prelazak Hrvatske na električna vozila do 2032. godine predstavlja značajan korak prema održivoj budućnosti i smanjenju emisije štetnih plinova. To može donijeti brojne prednosti, uključujući poboljšanje kvalitete zraka, smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivima i poticanje inovacija u automobilskom sektoru.
Može može al neće
Hahahahahaha…..aaaaa
Ambiciozno, ali ako riješe infrastrukturu i cijene, prelazak na električna vozila mogao bi postati stvarnost!
….., a naša izuzetno kvalitetna cestovna struktura….
Ha, ha, ha
Sve je dobro i podrzavam, ali, hoce li biti ostvarljivo…
Najpametniji su ovi koji su već teslu kupili
Živi bili pa vidjeli, ne vjerujem baš previše u to
Neću uopće kupiti
Aha.. hoće, hoće
Pa bilo bi cudno kad ne bi bilo tako.
Nemoguća misija.
Ahahahah hoce hoce
Aha, sigurno. Baš da i to vidim.
Hrvatska do 2032 potpuno prelazi na električna vozila – hrabar, ali ambiciozan korak! Ova odluka potiče inovacije i čisti okoliš, no zahtijeva ozbiljna ulaganja i koordinirane akcije! Vrijeme je da se konačno krene u pravom smjeru! 🙂
Glavni problem je i dalje visoka cijena električnih automobila, unatoč poticajima države.
Stvarno sumnjam, al oke.
Bajke, nema šanse da će se to dogoditi, možda će se povećati broj, ali u potpunosti da će doći do toga moralo bi se ne znam što dogoditi, tipa da su vozila puno jeftinija, a to se dogoditi neće.
To su dobre vijesti, ja sam i dalje na hibridnom modelu
A sumnjam da će tako biti, ali živi bili pa vidjeli
Koji stručnjaci rade u toj agenciji?
To na moje dvoriste ne ide.
Ne vjerujem.
Nisam baš sigurna u to
Eh draga udrugo prije svega drugog treba napraviti infrastrukturu za to pa onda tek donositi zaključke iako previše ljudi su zagriženi za benzin i dizel tako da je mala vjerojatnost da ce baš sva auta biti električna