Štrajk u američkim lukama se nastavlja, blokirana trećina uvoza

Hina/Epa
Luka Baltimore, SAD, dan prije početka štrajka, Foto: Hina/Epa/J.L.Scalzo

Glavne američke luke ostat će zatvorene dok se ne ispune zahtjevi za plaćama, rekao je čelnik Međunarodne udruge dužobalnih radnika (ILA), Harold Dagget, koji zastupa lučke radnike u štrajku.

Borit ćemo se za to i pobijedit ćemo ili se ova luka više nikada neće otvoriti. Neću igrati igrice ovdje. Borit ću se za to jer te pohlepne tvrtke zarađuju milijarde dolara i ne žele ih dijeliti. Želim da moji članovi budu zbrinuti do kraja života i zato smo ovdje”, rekao je Dagget.

Poduzeća se pripremaju za mogućnost duljeg zatvaranja luka, što prijeti pustošenjem globalne trgovine i američkog gospodarstva.

Štrajk, prvi od 1977. za ILA-u, zaustavio je kontejnerski promet u 14 najprometnijih luka u zemlji, uključujući New York, Georgiju i Teksas. Stručnjaci procjenjuju da ove luke pokrivaju više od trećine američkog uvoza i izvoza. Prekid bi mogao dovesti do kašnjenja u isporuci robe za tvrtke i potrošače.

Ako se produži, prenosi BBC, očekuje se da će obustava dovesti do viših cijena i nestašica u SAD-u, s kašnjenjima u isporuci i drugim utjecajima koji će zahvatiti cijeli svijet.

“Sada vidimo da se brodovi počinju sidriti izvan luka čekajući da vide što će se dogoditi. Prekid će biti ogroman ako štrajk potraje”, rekla je Anne-Sophie Fribourg, potpredsjednica u špediterskoj tvrtki Zencargo, koja organizira pošiljke za izvoznike i uvoznike.

Već je 100.000 kontejnera u neizvjesnosti čekajući da budu istovareni na području New Yorka, a ovaj tjedan očekuje se dolazak još 35 brodova, objavila je lučka uprava New Yorka i New Jerseyja.

Razgovori o novom sporazumu bili su u zastoju mjesecima prije štrajka, ali Pomorski savez Sjedinjenih Država (USMX), koji predstavlja brodarske tvrtke i lučke udruge, rekao je da su dvije strane ponovno počele razmjenjivati ​​prijedloge.

Prema ugovoru iz 2018. godine, koji je istekao u ponedjeljak, lučki radnici su zaradili osnovnu plaću po satu od 20 do 39 dolara, kao i druge beneficije, uključujući tantijeme vezane za kontejnerski promet. USMX je rekao da će njegova posljednja ponuda povećati plaću za gotovo 50 posto, utrostručiti doprinose tvrtke za mirovinu i poboljšati zdravstvenu skrb, između ostalih benefita.

“Radujemo se čuti od sindikata o tome kako se možemo vratiti za stol i zapravo pregovarati, što je jedini način da se postigne rješenje”, rečeno je iz USMX-a.

Međutim, Daggett iz ILA-e rekao je da do sada nije bilo “ničega” što bi okupilo sindikat i tvrtke da prekinu štrajk.

Rekao je da je spreman držati portove zatvorenima sve dok tvrtke ne pristanu povećati plaću po satu za pet dolara za svaku godinu ugovora. Sindikat, koji prema saveznim podacima ima oko 47.000 aktivnih članova, također traži zaštitu od automatizacije.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari