Zagrebački hotel Esplanade u 2025. očekuje uspješne rezultate – za svibanj su rezervacije 30 posto bolje nego lani, već sada su povećane i za ljeto i jesen, kaže direktor Ivica Max Krizmanić u povodu stotog rođendana hotela. Krizmanić kaže da su poslovni rezultati hotela svake godine sve bolji i rekordni u zadnjih više od deset godina, a da je prošla 2024. bila najbolja do sada, dok bi 2025. mogla biti i bolja.
“Prošlu godinu smo završili iznad očekivanja, s ostvarenim planiranim budžetom i pet posto boljim rezultatima nego 2023., u čemu je smještaj glavni izvor prihoda, ali gotovo jednak doprinos ima, što i posebno veseli, snažan rast prihoda od gastronomije to jeste restorana, bara te banketnog segmenta”, kaže direktor ovog hotela, koji dosadašnji obujam rezervacija za 2025. označava “impresivnim”.
U strukturi gostiju i tržišta, u hotelu je godinama najviše njih iz SAD, što slijede europske zemlje s najviše dolazaka iz Njemačke, Velike Britanije i Francuske, a nakon pandemije Covida ponovo rastu i dolasci s azijskih tržišta, Kine, Japana i Tajvana.
Esplanade je jedan od najstarijih hotela u Hrvatskoj i Zagrebu. Otvoren je 22. travnja 1925. nakon dvije godine gradnje pod vodstvom zagrebačkog arhitekta Dionisa Sunka, koji je preradio originalne planove pobjednika na natječaju za tu gradnju, Nijemca Otto Rehniga. Hotel je jedan od simbola Zagreba, s važnom ulogom u razvoju gradskog i hrvatskog turizma, uslužujući mnoge domaće i svjetske goste, među kojima i poznate umjetnike, diplomate, političare i druge velikane.
Ime hotela izvorno znači “polje”, jer je izgrađen na tada praznoj poljani u blizini željezničkog, danas Glavnog kolodvora Zagreb. Otvaranje je bilo velik društveni događaj, kojemu su prisustvovali mnogi važni domaći i strani uzvanici, među kojima i tadašnji zagrebački gradonačelnik, Vjekoslav Heinzel.
Esplanade zadnjih 23 godine ima istog vlasnika – grupaciju austrijskog poduzetnika Herberta Haselbachera, koji, iako ima dosta upita, nije zainteresiran za prodaju.

“Ove godine hotel Esplanade slavi stoljeće rada obilježeno glamurom, luksuzom, neponovljivim pričama, izuzetnom gastronomijom i uslugom, uz koju se svaki gost osjeća posebno”, kaže Krizmanić, koji je u hotelu počeo kao vratar, da bi kroz godine učenja i rada postao direktor, koji je nedavno od Udruženja hotelskih menadžera-EHMA primio priznanje za Europskog hotelskog menadžera 2025.
“U vođenju takvog hotela ključni izazov je ravnoteža između tradicije i suvremenih trendova u luksuznom hotelijerstvu, za što je važno okupiti tim koji će dijeliti i razumjeti bit vrijednosti hotela i nastaviti ih predano graditi. Gosti danas traže autentičnost, emociju i ono što nemaju nigdje drugdje. To je izazov – ostati vjeran naslijeđu, ali i inovirati, osluškivati nove generacije i nadmašiti očekivanja vrhunskom uslugom i personaliziranim pristupom”, kaže Krizmanić.
Hotel trenutno zapošljava 165 stalnih radnika, navodi Hina, a taj broj tijekom godine raste i na više od 200, većinom domaćih, ali i stranih zbog razmjene iskustava. Gastro ponudi, koju kreira chefica Ana Grgić Tomić s talentiranim timom – Esplanade je prvi hotel u Hrvatskoj koji je dobio zelenu Michelinovu zvjezdicu.

“Esplanade njeguje kulturu učenja i razvoja, a raznolikost otvara vrata novim pristupima. Naši standardi su visoki – kvaliteta usluge mora odražavati ugled Esplanade, a naša snaga nije samo u imenu, već u ljudima koji ga grade. Velik broj zaposlenih ostaje desetljećima”, kaže direktor.
Na pitanje o cijenama, Krizmanić kaže da su “vjerojatno najskuplji hotel u Zagrebu, možda ne u svakom trenutku, ali u većini”, te da su cijene postupno podizali zadnjih godina, što je također izazov jer Zagreb nije klasično luksuzno tržište, pa nastoje naći ravnotežu između ekskluzivnosti i pristupačnosti.
Za plaće pak kaže da uvijek postoji netko tko može ponuditi više, ali da Esplanade, osim konkurentnosti na tržištu, zaposlenima nudi i ono što se novcem ne može kupiti – dobre uvjete rada, fleksibilnost, poštovanje i zajednicu u kojoj se cijeni izvrsnost i ljudskost.
Pročitajte još:
Za razliku od većine luksuznih hotela koji ciljaju samo jednu nišu, Esplanade, prema Krizmanićevim riječima povezuje poslovne ljude, turiste, državne delegacije i ljubitelje vrhunske gastronomije, te je istovremeno sinonim za luksuz, ali i mjesto gdje se svatko osjeća ugodno i dobrodošlo. Tome su pridonijele stalne investicije.
Veliki investicijski projekt proveden je od 2002. do 2004., kada hotel jedino nije radio i u cijelosti je obnovljen. Krizmanić najavljuje da se priprema još jedna veća renovacija, ali ne tako opsežna, nego s fokusom na “suptilni redizajn soba, hodnika i javnih prostora uz minimalan ekološki otisak”.
ESPLANADE OLEANDER d.o.o.
Mihanovićeva ulica 1, 10000, Zagreb, Hrvatska
15.860.581,29 (2023.)
166 (2023.)
Jedan odgovor
Odlično je vidjeti kako spoj tradicije, vrhunske usluge i stalne prilagodbe tržištu može osigurati stabilan rast godinama