Prvi od deset novih niskopodnih tramvaja u Osijek će biti isporučen u ožujku ove godine, a s nabavom dodatnih deset tramvaja potpuno bi se zadovoljile potrebe osječkog javnog prijevoza, izvijestili su čelnici osječke Gradske uprave i zagrebačke tvrtke “Končar”.
Nakon obilaska zagrebačkog pogona tvrtke “Končar – električna vozila”, u kojem se proizvode novi niskopodni tramvaji, osječki gradonačelnik Ivan Radić izjavio je da je projekt nabave deset niskopodnih tramvaja vrijedan 25 milijuna eura, a nakon dolaska prvog tramvaja u ožujku, isporuka preostalih devet predviđena je tijekom 2025. godine.
Usporedno s nabavom novih tramvaja, u Osijeku se provodi i projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, vrijedan 45 milijuna eura, prenosi Hina, koji obuhvaća obnovu deset kilometara tramvajske mreže te 23 natkrivena stajališta.
„Te smo radove započeli u proljeće 2022. godine, i sada smo na 90 posto završetka radova, pa ćemo biti spremni za dolazak novog niskopodnog tramvaja“, naglasio je osječki gradonačelnik Radić.
Nakon isporuke prvih deset vozila, dodao je, planira se nabava još deset novih niskopodnih tramvaja, za što se očekuje raspisivanje javnog poziva nadležnog Ministarstva prometa, a što bi zadovoljilo potrebe osječkog javnog prijevoza.
Podsjeća kako je zadnji novi tramvaj u Osijek došao 1982. godine, a novi tramvaji su sigurniji, udobniji i moderniji, šest metara duži, nego sadašnji te prilagođeni osobama s invaliditetom.
Osim toga radimo i na autobusnoj floti, a nakon što smo nabavili 13 novih autobusa, čekamo javni poziv za nabavu 17 električnih autobusa, pa možemo reći da je ovo nova era osječkog javnog prijevoza, ocijenio je gradonačelnik Radić.
Predsjednik Uprave “Končara” Gordan Kolak rekao je kako su u završnoj fazi montaže svih sustava na prvom tramvaju, koji će krajem veljače biti potpuno završen, a početkom ožujka isporučen Osijeku na završna testiranja, na novoj tramvajskoj infrastrukturi.
„Tada kreće jaka dinamika isporuke ostalih devet tramvaja, koji moraju biti isporučeni do rujna 2025. godine“, najavio je Kolak.
Ovaj tramvaj je nešto malo širi od zagrebačkih, podjednako je dug 20,8 metara, a po prvi puta ovdje ugrađujemo baterijske spremnike, koji će osigurati stanovitu autonomiju u vožnji, koja je potrebna za pomicanje tramvaja, u slučaju bilo kakvih kvarova na kontaktnoj mreži, pojasnio je Kolak.
Pročitajte još:
„Veseli nas činjenica da smo posljednjih godina pobijedili na međunarodnim natječajima u Zagrebu i Osijeku, jedinim gradovima u Hrvatskoj gdje prometuju tramvaji, a nadamo se da ćemo i dalje biti partneri s ta dva grada, ne samo u razvoju prometne mreže i javnog gradskog prijevoza, već i održavanju tih složenih sustava“, rekao je Kolak.
Idućih tjedana počinje obuka vozača tramvaja i tehničkog osoblja, koje mora biti osposobljeno za održavanje ovako složenih sustava.
KONČAR – Električna vozila d.d.
Ulica Ante Babaje 1, 10000, Zagreb, Hrvatska
78.892.712,78 (2023)
374 (2023)