Pale dionice Xpenga i Geelyja nakon nove BYD-ove ponude

BYD
BYD Han. FOTO: BYD

Dionice kineskih proizvođača automobila Xpeng i Geely Auto pale su danas zbog zabrinutosti da se neće moći boriti protiv nove BYD-ove ponude besplatnih značajki za pametnu vožnju na gotovo svim modelima.

Xpengove dionice pale su za 8,4 posto, a Geelyjeve za čak 11,1 posto, obje u najvećem jednodnevnom postotnom padu od 8. listopada 2024. godine. BYD-ove dionice, uvrštene na burzi u Hong Kongu, porasle su za 4,5 posto i dosegnule rekordnu razinu prije smanjivanja dobitaka, a zadnji put su porasle za 0,4 posto.

BYD je u ponedjeljak pustio u prodaju 21 model opremljen ‘Božjim okom’, naprednim sustavom za pomoć vozaču (ADAS) sličnom onome koji nudi njegov konkurent Tesla, bez dodatnih troškova. Najjeftiniji model koji kineski proizvođač električnih vozila nudi je Seagull, čija je cijena 9.348 eura.

BYD-ov potez daleko potkopava konkurente, a analitičari kažu da bi mogao započeti novi cjenovni rat na ionako hiperkonkurentnom tržištu, uspoređujući ga s načinom na koji je kineski startup za umjetnu inteligenciju DeepSeek nedavno uzburkao globalni AI sektor svojom ponudom niske cijene. Došla je era popularizacije pametne vožnje, napisali su analitičari Nomure.

BYD je prethodno nudio samo značajke koje automobilima omogućuju autonomnu vožnju na autocesti pod nadzorom vozača, u modelima čija je cijena iznosila od 29.350 eura. Tesla ima ove značajke dostupne u Kini u svojim električnim vozilima po cijeni od 31.307 eura. U SAD-u naplaćuje 7.826 eura za svoj softver za pomoć vozaču koji se potpuno samostalno vozi (FSD) ili nudi mogućnost pretplate i plaćanja 96,86 eura mjesečno. FSD još nije dostupan u Kini, piše Reuters.

“Pozdravljam službenu objavu vodećeg proizvođača automobila kojeg iznimno cijenim zbog njegove strategije pametne vožnje koja će dovesti do popularizacije pametne vožnje, ne samo u Kini nego i globalno”, rekao je osnivač Xpenga He Xiaopeng.

Leapmotor, kineski partner Stellantisa, bio je prvi kineski proizvođač automobila koji je odgovorio na ovu BYD-ovu ponudu, lansirajući danas novo električno vozilo s tehnologijom pametne vožnje po cijeni manjoj od 20.085,20 eura.

“Kada je u pitanju pametna vožnja, spojiti korisne značajke nije isto što i nuditi sigurnu i učinkovitu vožnju”, napisao je danas na društvenim mrežama Richard Yu, predsjednik Huaweijevog odjela za pametne automobile, ali nije spomenuo BYD. Njegova tvrtka se već dugo trudi da postane vrhunski dobavljač tehnologije pametnih automobila u Kini.

Kina, najveće svjetsko tržište automobila, je u posljednje tri godine bilježila žestoki rat cijena zbog kojeg su strani proizvođači automobila morali restrukturirati svoje poslovanje, a manji startupovi su se morali povući. BYD je bio glavni pokretač trenda s neumoljivim popustima na svoje automobile, uključujući one u svojoj najprodavanijoj seriji modela Dynasty i Ocean, te izdavanjem novih verzija daleko brže nego što su to činili inozemni proizvođači. Manji suparnici pokušavaju održati korak. Jučer je osnivač Nia William Li rekao da njegova tvrtka planira izdavati nove modele svakog kvartala, počevši od travnja.

Jedan odgovor

  1. Vjerojatno su s nekim razlogom pale dionice… a vjerujem da nisu ni blizu američkim pametnim riješenjima po pitanju vozila bez obzira na to što su vodeća sila u proizvodnji kako kažu statistike.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari