Pad prometa na kontejnerskom terminalu Brajdica/Rijeka

Pixabay.com
Teretni brod, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Na kontejnerskom terminalu Brajdici, kojim upravlja tvrtka “Jadranska vrata (Adriatic Gate Container Terminal – AGCT)”, promet je, u prvoj polovici godine, u odnosu na isto razdoblje lani, manji za oko četiri posto. Očekuje se da će do kraja godine promet ipak dosegnuti lanjskih rekordnih 370 tisuća kontejnerskih jedinica.

Iz “Jadranskih vrata” kažu da se pad prometa najviše osjetio u prva dva mjeseca. “Od ožujka do danas stanje se stabiliziralo,u svibnju smo dosegli novi mjesečni rekord prometa te očekujemo da bi do kraja godine količine mogle dostići prošlogodišnje, kada je pretovareno više od 370 tisuća kontejnerskih jedinica”, naveli su za Hinu.

Razlozi pada prometa su brojni, od energetske krize do inflacije, posebice u državama u okruženju, koje čine najveći dio tržišta. Usporavanje rasta je, kako prenosi Hina, počelo krajem prošle godine kada su sukobi u Ukrajini i energetska kriza počeli sve snažnije utjecati na promet, a Europa se borila sa rekordnim stopama inflacije i rastom kamata, što je značajno utjecalo na potrošnju kućanstava.

“To objašnjava pad potražnje, a time i pad prometa na terminalu u prva dva mjeseca ove godine. Važno je napomenuti da je 77 posto našeg prometa izvan Hrvatske, gdje je inflacija prema službenim podacima još veća – u Mađarskoj 31 posto, a u Srbiji preko 20 posto”, kažu ovoj tvrtki.

Kapacitet terminala ovisi o vremenu zadržavanja kontejnera, tj. vremenu stajanja kontejnera u luci prije preuzimanja za kopneni prijevoz do krajnjeg odredišta u uvoznom ciklusu, ili ukrcaja na kontejnerski brod u izvoznom ciklusu. Stoga se godišnji kapacitet izračunava množenjem jednokratno dostupnih pozicija odnosno slotova za skladištenje kontejnera s vremenom njihova zadržavanja.

Trenutna dostupnost slotova je oko 10.000 kontejnerskih jedinica, pa bi, ako se uzme tjedan dana kao prosječno vrijeme zadržavanja kontejnera, ukupni godišnji kapacitet terminala bio gotovo 520.000 kontejnerskih jedinica. Podsjećamo, u “Jadranskim vratima” 51 posto udjela drži International Container Terminal Services Inc. (ICTSI), a Luka Rijeka 49 posto.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari