Pad potražnje za radom od 3,8 posto u prvih deset mjeseci

Stockcake.com
Raste potreba za učiteljima, Foto: Stockcake.com

Potražnja za radom pala je u prvih deset mjeseci ove godine za 3,8 posto, objavio je Ekonomski institut, Zagreb (EIZ), prema čijem je indeksu slobodnih radnih mjesta potražnja za radom samo u listopadu pala za 7,2 posto.

OVI indeks je u listopadu zabilježio pad od 7,2 posto na godišnjoj razini, što je već treći uzastopni mjesec pada indeksa. I prema desezoniranim podacima OVI indeks pada, i to za 1,8 posto u odnosu na prethodni mjesec, nakon rasta od 2,2 posto u rujnu i kumulativnog pada od 2,1 posto u srpnju i kolovozu. S obzirom na ovakav početak posljednjeg ovogodišnjeg tromjesečja, možemo očekivati da će cijela 2024. godina završiti u minusu, odnosno s manjom potražnjom na tržištu rada u odnosu na 2023. godinu. U prvih deset mjeseci ove godine indeks je ukupno pao za 3,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine”, istaknuto je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.

Kako navode iz instituta, u odnosu na listopad prošle godine, zanimanja prodavača, učitelja, skladištara i konobara ostala su među najtraženijih pet zanimanja, ali su knjigovođe “istisnuli” kuhare i zauzeli poziciju četvrtog najtraženijeg zanimanja.

Najveći pad na rang ljestvici najtraženijih zanimanja imali su teleoperateri, prenosi Hina, koji su s 18. mjesta pali na 25., a najveći rast profesori koji su s 33. mjesta godinu dana ranije skočili na 17. najtraženije zanimanje u listopadu ove godine.

Najveći doprinos stopi rasta oglasa dali su oglasi za profesore i medicinske sestre, ukupno za 1,5 postotnih bodova, dok su najveći negativan doprinos, od ukupno 3,6 postotnih bodova imali kuhari, konobari, građevinski radnici, teleoperateri i hotelijeri/ugostitelji, navodi se u objavi.

U razdoblju od godinu dana udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija smanjio se za 0,8 postotnih bodova, na 55,6 posto, dok se istovremeno udio oglasa s visokom kvalifikacijom povećao za 1,5 postotnih bodova, na 31,5 posto.

Većina oglasa nudila je zaposlenje kroz ugovor na neodređeno vrijeme, njih 57,5 posto, što je povećanje od 6,3 postotna boda u odnosu na lanjski listopad.

Freepik.com
Potraga za poslom, Foto: Freepik.com

Najveći pad broja oglasa u središnjoj Hrvatskoj

Sve regije osim južnog Jadrana u listopadu su zabilježile smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini, a središnja Hrvatska najviše, za čak 9,3 posto, dok je rast u južnom Jadranu iznosio 18,1 posto.

Najveći doprinos padu broja oglasa u središnjoj Hrvatskoj imali su oglasi za kuhare, učitelje i građevinske radnike, dok su najveći doprinos rastu broja oglasa u južnom Jadranu imali oglasi za učitelje, profesore i medicinske sestre, izvijestili su iz EIZ-a.

OVI – Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari