Novi problemi za Mercedes s novim povlačenjem preko 116.000 vozila

Pixabay.com
Mercedes Benz, Foto: Pixabay.com

Ovo je još jedno od velikih povlačenja vozila u nizu, nakon što se jedno već najavilo u veljači ove godine, a nekoliko prošle.

Mercedes Benz (MBGn.DE) će povući 116.020 vozila zbog nepropisno osiguranog 48-voltnog uzemljenja, priopćila je u srijedu američka Nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa, prenio je Reuters u očekivanju novih detalja.

U veljači ove godine već je najavljeno da će njemački proizvođač automobila Mercedes-Benz povući oko 250.000 vozila širom svijeta zbog potencijalnog rizika od požara, uključujući 37.000 u Njemačkoj.
Povlačenje je tada utjecalo na Mercedesove proizvodne modele AMG GT, C-Klasa, CLE, E-Klasa, EQE, EQS, GLC, S-Klasa i SL za 2023. godinu.

Mercedes-Benz, kao mjeru predostrožnosti, besplatno je obećao zamijeniti pojedine dijelove vozila zahvaćenih rizikom od požara.

Prošle godine također velika povlačenja

Polovicom prošle, 2023. godine Mercedes je već potvrdio da povlači više od pola milijuna vozila zbog opasnog kvara. Njemačka uprava za motorni promet (KBA) naredila je tada u srpnju povlačenje deset serija Mercedesa. Samo u Njemačkoj bilo je pogođeno odlukom 28.000 automobila, a u svijetu čak 590.000 zbog mogućeg kvara na pumpi za gorivo.

Potkraj prošle godine Mercedes-Benz se obvezao povući više od 100.000 dizelskih vozila u Njemačkoj, zbog ponovnih optužbi za nepravilnosti u kontroli emisija ispušnih plinova. Tvrtka je za medije potvrdila da je njemačka uprava za promet (KBA) izdala obavijest o povlačenju.

Povlačenje se odnosilo na razne dizelske modele euro 5 i euro 6b. Vozilima je trebalo potom ažuriranje softvera. Kupci su pisano obaviješteni ako je njihovo vozilo uključeno u KBA-ovu odredbu i ako je bilo potrebno ažurirati softver.

Ispušni plinovi i termo prozori kao loša kombinacija

Razlog povlačenja je bilo korištenje tzv. termo prozora, koji su bili u standardnoj upotrebi i kod drugih proizvođača. Obično se dio ispušnih plinova vraća izravno nazad u motor i izgara kako bi se emitiralo manje otrovnih azot-oksida. No ovisno o vanjskoj temperaturi, taj ih mehanizam automatski može vraćati natrag. Proizvođači su objavili da korištenje toplinskih prozora štiti motor.

No Europski sud pravde (ECJ) je 2022. presudio da su toplinski prozori legalni samo ako nije dostupno drugo rješenje. Sudskom odlukom utvrđeno je da je softver koji omogućuje veće emisije onečišćujućih tvari “velikim dijelom godine” u osnovi nezakonit.

Regulatori njemačkog KBA su prema presudi zatražili od Mercedes-Benza da promijeni kalibracije u kontrolnim jedinicama motora određenih vozila. Mercedes-Benz se godinama suočava s optužbama zbog dizelskih emisija. Od 2018. KBA je izdao nekoliko odredbi o povlačenju vozila njemačkog proizvođača zbog nelegalne ispušne tehnologije, što je samo u Njemačkoj utjecalo na stotine tisuća vozila, nakon čega su uslijedile tisuće tužbi, ne samo potrošača, već i investitora.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari