Nešto blaži pad prodaje dnevnih novina, 24 sata i dalje najprodavaniji

Foto: Digital Buggu/Pexels

U 2022. godini prodana naklada svih dnevnika u Hrvatskoj iznosila je 33 milijuna komada, a tjednika oko 1,9 milijuna komada, najprodavaniji dnevnik bio je 24 sata, a tjednik Međimurje, pokazuju podaci istraživanja tržišta tiska za prošlu godinu Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja koje prenosi Hina.

Istraživanje je pokazalo da se u 2022. u odnosu na 2021. bilježi nešto blaži pad prodane naklade dnevnika i tjednika, koji je u 2021. u odnosu na 2020. bio jače izražen, kao i pad prihoda od oglašavanja. Godinu ranije, dnevnici i tjednici bilježili su porast prihoda od oglašavanja.

Po podacima koje iznose, u 2022. godini prodana naklada svih općeinformativnih dnevnika iznosila je 33 milijuna komada i pala je za 11 posto prema godini prije, a općeinformativnih tjednika oko 1,9 milijuna komada, što je pad od 15 posto.

Najveću prodanu nakladu u 2022., kao i prethodnih godina, ostvario je dnevnik 24sata (Styria Grupa), s ostvarenim tržišnim udjelom od 30 do 40 posto, uz nastavak trenda pada prodaje te blagi pad tržišnog udjela.

Slijedi Večernji list (takođe Styria Grupa) s ostvarenim tržišnim udjelom od 20 do 30 posto i blagim rastom tržišnog udjela, usprkos padu prodane naklade.

Treći po prodanoj nakladi je Jutarnji list (Hanza Media Grupa) s tržišnim udjelom od 20 do 30 posto i blagim rastom tržišnog udjela, uz pad prodane naklade u odnosu na prethodnu 2021. godinu, pokazala je analiza AZTN-a.

Istraživanje prema vlasničkim grupama pokazuje da na tržištu dnevnika u 2022. najveći udio od 50 do 60 posto ima Styria AG (24 sata i Večernji list), uz blagi pad tržišnog udjela u odnosu na 2021. godinu.

Druga je Hanza Media Grupa (Jutarnji list i Slobodna Dalmacija) s udjelom od 30 do 40 posto, koja bilježi nastavak blagog rasta zajedničkog tržišnog udjela.

Treća grupacija nakladnika Glasa Istre (Novi list, Glas Istre i Zadarski list) ostvarila je zbirni tržišni udio od 10 do 20 posto i bilježi se trend blagog pada zajedničkog tržišnog udjela.

Prodana naklada tjednika također je smanjena, u prošloj godini za 15 posto u odnosu na 2021. godinu. Ukupno je, naime, prodano oko 1,9 milijuna primjeraka općeinformativnih tjednika u 2022. u odnosu na 2,2 milijuna primjeraka u 2021., navode iz AZTN-a.

Najprodavaniji općeinformativni tjednik u 2022. bio je Međimurje u nakladi poduzetnika List Međimurje d.o.o., usprkos padu prodaje.

Drugi po prodanoj nakladi je 7Dnevno“, novinskog nakladnika Singar d.o.o., a treći Hrvatski tjednik, novinskog nakladnika Tempus d.o.o.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari