Natječaj EK za europsku prijestolnicu i zelenog pionira pametnog turizma

Pixabay.com
EK natječaj za zeleni pametni turizam, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Europska komisija (EK) do 31. svibnja provodi natječaj za Europsku prijestolnicu pametnog turizma i Europskog zelenog pionira pametnog turizma za 2025., svojevrsnog nasljednika priznanja EDEN, a namijenjeni su gradovima s inovativnim i održivim turističkim praksama, najavili su iz Europskog pametnog turizma.

Europski pametni turizam je organizacija koja natječajima promiče i nagrađuje budućnost pametnog i održivog turizma u Europi, s obzirom na to da turizam kao treći najveći ekosustav EU-a ima ključnu ulogu u gospodarskom rastu i stvaranju radnih mjesta.

“Inicijativa Pametni turizam/Smart Tourism odaje priznanje gradovima koji primjenjuju nove digitalne alate i prakse poput za jednake mogućnosti i pristup posjetiteljima, održivi razvoj i podršku kreativnim industrijama i lokalnim talentima”, dodaju iz tajništva Europskog pametnog turizma, a kako bi se natjecali za najbolje u 2025., od gradova se traži da svoje inovativne turističke prakse prijave putem internetskog obrasca.

Prijave će najprije ocjenjivati komisija neovisnih stručnjaka, zatim će u drugom koraku od gradova koji uđu u uži izbor tražiti da predstave kandidaturu svog grada pred europskim žirijem, koji će odabrati dva pobjednika, odnosno Europsku prijestolnicu pametnog turizma 2025. (European Capital of Smart Tourism) i Europskog zelenog pionira pametnog turizma 2025. (European Green Pioneer of Smart Tourism).

Europski zeleni pionir pametnog turizma zapravo je nasljednik dugogodišnjeg natječaja za Europske destinacije izvrsnosti tzv. EDEN, koje je EK uvela još 2007. kao nagrade netradicionalnim odredištima održivog turizma u nastajanju, u čemu je od početka sudjelovala i Hrvatska i čijih je niz destinacija dobilo to priznanje, podsjeća Hina.

Natjecanje za “zelenog pionira” temelji se na načelu promicanja razvoja održivog turizma u manjim destinacijama koje donose vrijednost gospodarstvu, planeti i ljudima i služi i kao inspiracija za poboljšanje kvalitete i turističkog profila gradova i mjesta te privlačenja posjetitelja i za gospodarski rast na održiv način. Taj je natječaj otvoren za gradove s 25.000 do 100.000 stanovnika, dok je natječaj za europsku prijestolnicu pametnog turizma za gradove iznad 100.000 stanovnika.

“Europski glavni grad pametnog turizma 2025. imat će koristi od komunikacijske i marketinšku podršku, poput promotivnog videa, veliku ‘hashtag’ skulpturu za postavljanje na istaknuto mjesto u gradu, raznolike promotivne aktivnosti i vidljivost na EU i međunarodnoj razini. Također će se pridružiti rastućoj i aktivnoj mreži pametnih destinacija koje su ušle u uži izbor u prethodnih pet izdanja natjecanja, razmjenjivati najbolje prakse i učiti jedni od drugih”, poručuju iz tajništva Europskog pametnog turizma.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari