Leapmotor je sklopio ugovor s kineskim državnim proizvođačem automobila FAW za isporuku platformi za električna vozila koje će se koristiti za poticanje inozemne prodaje automobila marke Hongqi, rekli su rukovoditelji obje tvrtke.
Ovaj ugovor bit će koristan za Leapmotor, koji je sklopio partnerstvo i sa Stellantisom te izazvao interes mnogih nedavnim predstavljanjem potpuno električnog SUV-a B10 koji košta oko 15.861 euro. Novi SUV opremljen je značajkama pametne vožnje i lidar tehnologijom senzora.
“Dovršili smo sklapanje ugovora za razvoj modela za inozemna tržišta”, rekao je izvršni direktor Leapmotora Zhu Jiangming. Masovna proizvodnja novog modela pod markom Hongqi, što se prevodi kao Crvena zastava, počet će u drugoj polovici 2026., dodao je Zhu.
Kineski proizvođači automobila i dobavljači podržavaju takve ugovore o licenciranju tehnologije za EV platforme kako bi smanjili troškove i ubrzali razvoj za tvrtke koje žele brzo profitirati s novim EV modelom.
Novi Hongqi model navodno će dijeliti istu platformu kao Leapmotorov B10 i proizvodit će se u Leapmotorovoj tvornici Hangzhou u istočnoj Kini. Bit će SUV poput vozila B10 s potpuno električnim verzijama i verzijama s produženim dometom, koje bi se mogle prodavati na prekomorskim tržištima uključujući Europu, Ujedinjeno Kraljevstvo, Australiju, Novi Zeland i Bliski istok.
Giles Taylor, koji nadgleda Hongqijev dizajn, rekao je da će novi automobil preuzeti temelje od Leapmotora, ali će izgledati poput ostalih modela u liniji Hongqi, prenosi Reuters.
“Izazov pri preuzimanju platforme od Leapmotora je napraviti od nje relevantan i moderan automobil, ali da taj automobil izgleda kao druga vozila marke Hongqi. Nemam problema s preuzimanjem pogonskog sklopa, ali to mora biti Hongqi”, rekao je Taylor, koji je prije bio glavni dizajner za Rolls-Royce.
Pročitajte još:
Prošlog mjeseca Leapmotor je započeo pretprodaju vozila B10 u Kini s početnom cijenom od 13.319 eura. Cijena varijante s lidarom i urbanom navigacijom kreće se od 15.747 eura. Proizvođač električnih vozila rekao je prošli tjedan da je isporučio 8.000 novih vozila B10 unutar 13 dana od lansiranja. Tvrtka je prošle godine prodala nešto više od 300.000 automobila, manje od desetine količine koju je prodao vodeći BYD. Ipak, bilježila je rast profita u četvrtom tromjesečju, godinu dana ispred svojih ranijih predviđanja.
U 2023. Stellantis je kupio 21 posto udjela u Leapmotoru za 1,40 milijardi eura. Osnovali su i zajedničko ulaganje, Leapmotor International, u kojem Stellantis ima 51 posto udjela.
2 Odgovora
Potez pokazuje kako kineski proizvođači automobila sve više ciljaju globalna tržišta
Imat ćemo svi kineske aute kako ide…