Kineska tvrtka WeRide, koja se bavi proizvodnjom autonomnih vozila, dobila je odobrenje od Kalifornije za testiranje svojih automobila bez vozača, ali s putnicima.
Tvrtka trenutačno očekuje procjenu vrijednosti od čak 4,54 milijarde eura od svoje inicijalne javne ponude (IPO) u New Yorku, iako SAD namjerava zabraniti vozila sa sustavima razvijenim u Kini.
Dozvola Komisije za komunalne usluge Kalifornije (CPUC), izdana u kolovozu na tri godine, omogućuje WeRideu prijevoz putnika u testnim vozilima s vozačem i bez njega. WeRide neće smjeti nuditi vožnje široj javnosti i ne može ih naplaćivati. Tvrtka ima 12 aktivnih vozila i radit će u San Joseu te obližnjim područjima, rekao je CPUC.
WeRide, osnovan 2017., prvi put je u 2021. dobio dozvole iz Kalifornije za testiranje svojih vozila, ali bez putnika. Tvrtka, koja također proizvodi autonomne kombije, autobuse i vozila za čišćenje ulica, ima dozvole za vožnju bez vozača u Singapuru i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Komercijalizacija robotaksija u SAD-u bila je teža od očekivanog zbog raznih regulatornih prepreka, protivljenja gradskih agencija i neslaganja javnosti, prenosi Reuters.
Alphabetov Waymo, koji ima oko 700 vozila u svojoj floti, jedina je američka tvrtka čiji robotaksiji voze bez posade i mogu naplaćivati vožnju.
General Motorsov (GM) Cruise je ponovno započeo testiranje sa sigurnosnim vozačima u travnju nakon što je jedno od njegovih vozila prošle godine udarilo pješaka.
Prije godinu dana Cruise je dobio dozvolu CPUC-a prema kojoj je njegovim vozilima bilo dozvoljeno voziti putnike i danju i noću u San Franciscu te im tu uslugu naplatiti, piše Hina. Bio je ograničen na vožnju brzinom od 60 kilometara na sat i nije smio voziti kada su loši vremenski uvjeti. U isto vrijeme je i Waymo dobio tu dozvolu.
Pročitajte još:
Ipak, samo dva mjeseca nakon toga, Associated Press je izvijestio da je GM-ove robotaksije s ulica povukao Odjel za motorna vozila nakon što je utvrđeno da ti automobili predstavljaju prijetnju građanima. Gradske službe, prvenstveno policija i vatrogasac, upozorili su da su robotaksiji tijekom faze testiranja ometali promet, nerijetko i za vrijeme hitnih intervencija.
Cruise je nakon toga otpustio devet ključnih ljudi usred sigurnosne istrage, a među njima je bio i glavni operativni direktor Gil West. Izvršni direktor Kyle Vogt i suosnivač Dan Kan dali su otkaz. Glasnogovornik tvrtke potvrdio je da su među otpuštenima glavni službenik za pravna pitanja Jeff Bleich i viši potpredsjednik David Estrada.
8 Odgovora
Ako nisu ko u Total Recallu, nejdem u takve taksije
Hvala, ne bih..
Rimac na aparatima
Nista čudno.
Zamisli
Ne bi se nikad vozila s robotom.
Šire se kinezi lagano…
Ne bi vozila takva vozila.