JANAF ponovno odbacio tvrdnje MOL-a: Neosnovane su i neutemeljene

Pixabay.com
Tanker, ilustracija, Foto: Pixabay.com

JANAF d.d. je ponovno odbacio tvrdnje MOL grupe o cjenovnim politikama i previsokim cijenama, te tvrdi da su neosnovane i neutemeljene.

“Uz postojeći tarifni sustav i regulatorni nadzor na nacionalnoj i EU razini JANAF svim svojim korisnicima definira cijene transporta u pregovaračkom postupku na pravedan i transparentan način. Cijena transporta nafte definira se u pregovaračkom postupku prema utvrđenoj metodologiji koja nije vezana za pojedinu pravnu osobu, nego za duljine i iskorištenost kapaciteta dionica naftovoda. Metodologija formiranja cijena prezentirana je predstavnicima MOL Grupe na zajedničkom sastanku s predstavnicima JANAF-a”, objasnili su u priopćenju iz JANAF-a.

Istaknuli su nekoliko čimbenika koji utječu na cijenu transporta, a cijena električne energije jedan je od čimbenika. Ona u ukupnim troškovima transporta sudjeluje s 20 posto, a 2023. godine je porasla za pet puta u usporedbi s godinom prije.

“Kako je u 2024. godini trend cijena električne energije silazan, JANAF d.d. ponudio je uvjete transporta za 2024. godinu akceptirajući tržišne okolnosti uključivo i pad cijene energije. Značajan trošak predstavljalo je i povećanje protoka na dionici Omišalj-mađarska granica, što je ulaganje koje je JANAF izvršio u 2023. godini”, naveli su u priopćenju iz kompanije.

Konfiguracija naftovoda te utjecaj okruženja također utječu na cijene, ističu iz JANAF-a, te ih sve to stavlja u nepovoljniji položaj nego druge naftovodne sustave. U njihovu cijenu, kažu, uključen je transport nafte, iskrcaj odnosno pretovar u tankerskoj luci Omišalj, tehnološko skladištenje i manipulacija nafte na terminalima, te naglašavaju da njihovi konkurenti iz Bjelorusije i Ukrajine ne pružaju lučke usluge.

U priopćenju se navodi i da ne postoji mjerilo usporedbe cijena transporta nafte naftovodnim sustavima jer ih nije moguće uspoređivati zbog različitog geografskog položaja.

“Ne postoji usporedba za cijene transporta naftovodima i zbog prirode vlasništva. Naime, naftovodi su dobrim dijelom u vlasništvu rafinerija i njima vlasnici najčešće određuju tarifu s minimalnim profitnim zahtjevima ako ih uopće ima jer transportiraju naftu do vlastite rafinerije”, napisali su u priopćenju.

Na cijenu transporta nafte utječe i količina nafte koja se transportira. Iz JANAF-a kažu da bi MOL, kada bi ujednačio količine koje se transportiraju JANAF-om i konkurentskim dobavnim pravcem, uvidio da su JANAF-ove cijene transporta i više nego konkurentne. Navode kako trenutačno MOL grupa na južnom kraku naftovoda Družba transportira šesterostruko veću količinu nafte nego kroz JANAF-ov sustav.

“Snažno naglašavamo kako su se cijene transporta nafte naftovodnim sustavom JANAF-a dosljedno utvrđivale na temelju iste metodologije za sve partnere, a JANAF i MOL su za sve godine nakon obnove transporta sklopili ugovore o transportu po zajednički utvrđenim komercijalnim uvjetima, kontinuirano izgrađujući partnerski odnos uz međusobno uvažavanje. Uvjereni smo kako ćemo kao i dosad postići dogovor za nastavak suradnje i partnerskog odnosa jer u potpunosti možemo zadovoljiti potrebe MOL-ovih rafinerija, za što smo dali garanciju kako MOL-u, tako i Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji”, kazali su iz JANAF-a.

Podsjećamo, prošli tjedan je čelnik MOL-a, Zsolt Hernadi, u intervjuu za mađarski portal iznio primjedbe na visoke cijene, a početkom srpnja prošle godine primjedbe je iznio i mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto. No, JANAF je sve optužbe odbacio i tvrdili su da jednako tretiraju sve svoje korisnike.

Jedan odgovor

  1. Mađari su naša bratja i susjedi. Mislim da nije u redu da se političari i državna vrhuška na ovaj način odnose prema tim milim ljudima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari