Talijanska premijerka Giorgia Meloni planira smanjiti potporu automobilskoj industriji do kraja desetljeća za oko 4,6 milijardi eura, pokazao je nacrt proračuna za 2025. godinu. U 2022. je vlada, na čelu s Marijem Draghijem, namijenila automobilskom sektoru 8,7 milijardi eura do 2030. godine.
Prijedlog proračuna koji je ovog mjeseca predstavio ministar gospodarstva Giancarlo Giorgetti pokazuje pak da vlada premijerke Meloni želi preusmjeriti 4,6 milijardi od 5,8 milijardi eura planiranih za razdoblje od 2025. do 2030. godine u financiranje drugih mjera.
Pomoć bi trebala biti najviše smanjena u razdoblju od 2028. do 2030. godine, za oko 2,4 milijarde eura, pokazuje prijedlog proračuna koji moraju odobriti oba doma talijanskog parlamenta. Izmjene su se poklopile s posustajanjem svjetske potražnje za električnim automobilima, primjećuje Reuters.
Talijanski ministar industrije Adolfo Urso naglasio je, u odgovoru na žestoke kritike oporbe, da pokušava opskrbnom lancu automobilske industrije osigurati alate koji će mu pomoći s izazovima zelene tranzicije.
“Svi resursi ići će u proizvodne investicije, s fokusom na komponente, što je stvarna snaga Italije”, ustvrdio je Urso.
Udruga automobilskih tvrtki ANFIA naglasila je da je naznačeno smanjenje pomoći “neprihvatljivo iznenađenje koje je u očitoj suprotnosti s važnim radom vlade na europskoj razini u korist sektora, kroz poboljšanje regulative”.
“S obzirom na brojne tekuće probleme, uključujući elektrifikaciju, slabu tržišnu potražnju u Europi i pad proizvodnje u Italiji, to neće pomoći raspoloženju”, rekao je čelnik ANFIA-e Gianmarco Giorda.
Pročitajte još:
Vlada je svojedobno oštro kritizirala multinacionalnog automobilskog diva Stellantisa zbog smanjene proizvodnje u Italiji i selidbe u inozemstvo tvornica povijesnih talijanskih marki poput Fiata, Lancie i Alfa Romea, prenosi Hina.
Stellantis je odgovorio da ostvarivanje cilja o kojem razgovaraju s vladom, o proizvodnji milijun automobila godišnje, ovisi, između ostalog, i o vladinoj potpori, uključujući poticaje za kupnju. Rim izdvaja znatno manje novca za pomoć automobilskoj industriji od ostalih velikih zemalja EU-a, rekao je početkom listopada u govoru u talijanskom parlamentu izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares.
3 Odgovora
Ne sviđa mi se ta odluka, automobili su jedna od stvari koja je svijetla točka Italije
U tom sektoru se najviše i zarađuje
Auta su odavno luksuz. Ne treba autoindustriji potpora