Hrvatski vlakovi u prvom tromjesečju prevezli više putnika i manje robe

Vagoni, Foto: HŽ Cargo

Vlakovima u Hrvatskoj je u prvom tromjesečju ove godine prevezeno nešto više od šest milijuna putnika ili 5,3 posto više nego u istom razdoblju lani, pokazali su podaci Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).

Osim porasta broja putnika u vlakovima, HŽ Putnički prijevoz zabilježio je i povećanje ostvarenih putničkih kilometara od šest posto.

Značajan pad količine prevezene robe od 28,5 posto, odnosno 3,2 milijuna tona, iz HAKOM-a objašnjavaju duljim prekidom željezničkog prometa iz luke Ploče prema Bosni i Hercegovini, koji je trajao do kraja siječnja, kao i velikim infrastrukturnim radovima na mreži pruga, učestalih zatvaranja dionica i smanjenog kapaciteta obilaznih pravaca.

U teretnom prijevozu je uz pad prevezene robe bilo i 7,4 posto manje ostvarenih tonskih kilometara, a zbog tih smanjenja teretnim su prijevoznicima pali i prihodi za 8,2 posto na godišnjoj razini, pri čemu HAKOM-ovi podaci ne pokazuju ukupne kao ni pojedinačne iznose tih prihoda.

Najjači teretni željeznički prijevoznik u Hrvatskoj, HŽ Cargo je, po podacima regulatora, u prvom tromjesečju ove godine prevezao 20,2 posto manje robe i imao 13,6 posto manje ostvarenih tonskih kilometara.

Udjel tog prijevoznika je na kraju tromjesečja bio 39,5 posto u ukupnoj količini prevezene robe i 45,6 posto u ostvarenim tonskim kilometrima, dok su ostalih registriranih 17 teretnih željezničkih prijevoznika prevezli 29,1 posto manje robe, uz 1,5 posto manje ostvarenih tonskih kilometara.

Iz HAKOM-a dodaju i da je od ukupnih 18 registriranih teretnih željezničkih prijevoznika, 12 bilo poslovno aktivno u prvim mjesecima ove godine, a šest ih nije prevozilo robu.

Početkom ovog mjeseca, iz HAKOM-a su utvrdili da HŽ Putnički prijevoz nije osigurao putnicima informacije o poremećajima i kašnjenjima te o sljedećem kolodvoru na koji vlak dolazi, zbog čega im prijeti kazna od 10.000 eura.

Željeznički prijevoznik u roku od 30 dana od dana primitka rješenja mora u svim vlakovima putnicima pružati relevantne informacije tijekom putovanja. Uz to, u roku od tri dana od dana izvršenja naredbe obavezan je dostaviti na uvid HAKOM-u dokaze da je ispunio sve što su mu odredili.

12 Odgovora

  1. Vole ljudi voziti se vlakovima…i k tomu je dosta jeftiniji od drugih prijevoznih sredstava!

  2. HŽ se mora najprije modernizirati. Imaju jos uvijek starih vlakova koji su dali svoje

  3. Vožnja vlakom bi trebala biti bagatela. Udobni, sigurni, opremljeni i točni…..takvi vlakovi trebaju, zbog smanjenja već opterećenih cesta i smanjenja co2.

  4. Odlično! Više tereta na željeznici znači manje kamiona na cestama i ekološki prihvatljiviji transport. 🚆🌍

  5. Porast broja putnika uz pad prijevoza robe u hrvatskim vlakovima ukazuje na promjenu fokusa prema putničkom prometu i moguće izazove u teretnom sektoru.

  6. Porast od 5,3% u broju putnika i 6% u putničkim kilometrima potvrđuje da željeznica i dalje ima važnu ulogu u svakodnevnom prijevozu građana

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari