Hrvatska ima dobru poziciju na britanskom turističkom tržištu te i iduće godine očekuje nastavak pozitivnih trendova s fokusom na dogovaranje novih suradnji posebice za letove u pred i posezoni, najavio je u ponedjeljak na svjetskoj turističkoj burzi WTM London direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
WTM London, kao najveća svjetska turistička burza otvorila je vrata 6. studenoga te će se do 8. studenoga predstaviti tisuće izlagača iz cijelog svijeta i dogovarati nove poslove i suradnje čiju vrijednost organizatori procjenjuju na oko sedam milijardi dolara.
Hrvatska i njezini turistički subjekti, zajednice, tvrtke, destinacije i prijevoznici predstavljaju se i samostalno, a njih 20-ak i kao suizlagači na štandu HTZ-a.
Tu je, piše Hina, ove godine i prvi put Bosna i Hercegovina, kao zemlja koja se cjelovito predstavlja.
S britanskog tržišta u Hrvatsku je ove godine do kraja listopada došlo 755.000 turista, koji su ostvarili 3,7 milijuna noćenja, što je za pet odnosno jedan posto više nego u lanjskoj 2022., ali time još nisu dostignute brojke iz 2019. godine.
Gotovo polovica godišnjeg prometa ostvaruje se u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji zbog najviše letova, ali i većinom ljeti, dok primjerice u Zagreb Britanci dolaze cijele godine.
No Staničić i upozorava da pri kreiranju cijena za iduću godinu za to, ali i druga tržišta treba biti oprezan, odnosno da svako novo povećanje cijena treba pratiti ulaganje u kvalitetu i nove sadržaje.
Pročitajte još:
Britanski partneri godinama, pa i ove, traže i više kapaciteta u Hrvatskoj, no teško da će biti aviolinija prije ožujka, što je ipak ranije nego prijašnjih godina, a i planovi su da se se iduće godine leti duže, do kraja listopada ili moguće i u studenom.
S britanskim tržištem zadovoljna je i većina hrvatskih izlagača na WTM-u, posebice s Jadrana, ali i iz Osječko-baranjske županije, čija je je direktorica TZ Ivana Jurić za Hinu naglasila važnost letova Ryanaira od proljeća i u ljetu koji su bili popunjeni 94 posto.